WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Jag blir galen.... (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=34101)

Solan 2008-12-22 23:06

Jag sitter och försöker få mitt skrivbord på laptoppen att bli lite roligare då jag sett att man kan ha ett animerat skrivbord istället för det gamla vanliga. Jag har laddat ner det som behövs (tror jag) men så fort jag väljer Anpassa skrivbordsbakgrund -> väljer dreamscene -> och väljer animering, så får jag upp en ruta att det inte går att starta Dream scene...
:angry:

VAD gör jag för fel???? :(

Är det månne någon av er som är haj på det här?

dudaah 2008-12-23 03:37

Be careful... Försökte mig på sådana för en massa år sedan och de strulade till det så att jag fick ett jäkla problem att få tillbaka det gamla vanliga. Fast detta var på win98 tiden så de har kanske blivit säkrare sedan dess? :)

Solan 2008-12-23 09:27

:rolleyes: ja man vet ju aldrig... Men det spelar inte så stor roll för datan är ny omformaterad så det är ingen fara om jag får göra om allt igen *fniss*

Vet någon hur man "sätter på" :P aero schemat?????

jgabor 2008-12-23 09:56

Citat:

Originally posted by Solan@Dec 23 2008, 09:27
ja man vet ju aldrig... Men det spelar inte så stor roll för datan är ny omformaterad så det är ingen fara om jag får göra om allt igen *fniss*
Vet någon hur man sätter på aero schemat?????

Aero skeppas inte med alla versioner av Windows Vista, så se först och främst till att du har en version som har stöd för Aero. Mer information om de varianterna hittar du hos både Microsoft och Google.

Solan 2008-12-23 10:42

Vad glad jag blir att ni svarar.. skall försöka se om jag hittar den informationen jag behöver...

Solan 2008-12-23 10:45

är det funktioner man skall titta efter?

Solan 2008-12-23 10:50

har hittat informationen, men fattar nog inte riktigt hur jag vet om just den här datan kanske behöver en yttre maskinvara...?

hnn 2008-12-23 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Solan
har hittat informationen, men fattar nog inte riktigt hur jag vet om just den här datan kanske behöver en yttre maskinvara...?

<!--QuoteBegin--Wikipedia[/i]
Microsoft has listed the following requirements for what they call a Vista Premium Ready PC. A PC that meets or exceeds these requirements will be able to use the new Aero technologies.

* Windows Vista Home Premium, Windows Vista Business, Windows Vista Ultimate, Windows Vista Enterprise (Aero is not available in Windows Vista Home Basic nor Windows Vista Starter editions)
* a 1 GHz 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor
* 1 GB of system memory
* a DirectX 9 compatible graphics processor with a Windows Display Driver Model (WDDM) driver, Pixel Shader 2.0 in hardware, and a minimum of 128 MB of Video RAM
* 32 bits per pixel
* 40 GB hard drive with 15 GB free space
* DVD-ROM Drive
* audio output and Internet access
[/quote]

Mest troligt är att ditt grafikkort inte uppfyller kraven.

Det heter dator. Data är något som består av 1 och 0.

tartareandesire 2008-12-23 11:53

Får väl passa på att korrigera hnn också om det nu måste klagas så blir det rättvist =) Data kan även vara fakta eller plural av datum.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson