![]() |
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=8
Han kommer att ångra resten av sitt liv att han inte la ut de där 25kronorna på den där lotten... |
Taskigt läge, första tanken var att han borde varit såpass smart att han fixade fram en annan lott. Men han kunde inte veta att innehavaren skulle komma.
Han kunde säga "jag har slängt den", men förmodligen är det nummerserier som talar om var den kommer ifrån. Han losar vilket som, snacka om straff! :D |
Nej jag var inne på samma tankegång..
1. Säga att han slängt lotten och ge kioskkillen 25:- 2. Leta rätt på en polare och be han köpa en lott 3. Plocka in vinsten och dela 50/50 |
Haha..vilken grej!
Oavsett nummer så finns det andra "lagliga" kunder som förmodligen köpt lotter av samma nummerserie, så där går det inte att avgöra något.. Frågan är väl hur bevisningen ser ut? Hur många lotter tog 15-åringen egentligen? Har han köpt lotter tidigare?...Vad säger att det var just denna lott som stals? |
måste man inte va 18 för att lösa ut lotten osså? har för mig det när det gäller såpass höga vinster..
|
Det borde vara butiksägaren som får vinsten, det är faktiskt hans lott (jag antar att han köper den av "sig själv" (svenska spel) för 25kr)
|
Ja killen lärde sig nog defenitivt sig en läxa iallefall. Men inte borde ju affärsägaren kunna få vinsten. Menar om inte killen hade stulit lotten så hade ju någon annan köpt den.
|
Om man var butiksägaren skulle man ju inte ha nämt något om stölden...... Pojken skulle ju troligtvis vara tyst om saken....... (det skulle var som att sno godis av små bran :) )
|
Citat:
Bara för att en person VET att det är vinst på en lott så betyder väl inte det att personen saknar rättigheter att köpa lotten. Butiksinnehavaren har ju också rätt att neka folk att köpa, så han borde få "köpa" den själv (såtillvida han inte nekar sig själv då..) :P |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson