![]() |
Kod:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> |
En snabb gissning: du har inget semicolon på slutet?
|
.. hmm... blev lite fel..
|
Nope.. verkar inte var det som är felet. Ändrat det nu dock, naturligtvis inte så det ska vara.
|
Nu är det ju inte det du frågar efter, men du ser ut att använda jQuery?
Isåfall är det inte svårare än så här: $("#clickable").click(function(){ alert("hej"); }); Annars är det nog så att DOM inte har laddat färdigt, dvs alla html element, prova att lägga ditt javascript efter body elementet. I jQuery finns en funktion som kolllar när DOM är färdigladdat: $(document).ready(function() { din kod här. } |
Ja men jag försöker göra det utan Jquery, jquery är en kvarleva ifrån en annan sida jag kopierade.. srry.
edit: faktum är att jag försöker fundera hur Jquery gör för jag tkr det är så himla bra. Och eventlistener är min gissning på hur detta sker... |
Du behöver invänta att sidan laddats klart, följande löser detta:
Kod:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> Tex.: Kod:
Thx. Nu vet jag iallafall vad som är fel, men finns det någon motsvarighet till $(document).ready i ren javascript? vill kunna göra det både med och utan jquery
|
Snabblösning:
Kod:
Tack återigen det är schysst. Men går det att göra helt unobtrusive d.v.s. executa ifrån script-taggen? Jag är lite kräsen nu, men jag har ett speciellt ändamål...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson