![]() |
Tjo
Jag har en VPS hos iPeer och funderar på att skicka ut ett nyhetsbrev och undrar hur det blir om man ska skicka mail till 20 000 medlemmar på en gång? Någon som vet om det finns någon begränsning för sådana här saker hos iPeer? :) |
Om du har en egen/local smtp-server på maskine så är din "maskin" begränsningen.
my $0,02 ... -Thomas |
Dum fraga kanske, men varfor inte anvanda en ESP istallet, du far da hjalp med delivery samt Best Practices osv?
|
Är det mycket hotmail? I så fall skulle jag tänka mig för en extra gång. sannolikheten att mailen blir klassade som spam är lika högt som kaknästornet.
Jag skulle heller inte skicka två mail till samma smtp utan fördröjning. Om du i överhuvudtaget är intresserad av att dom faktiskt läser mailen skulle jag fundera lite, om inte - kör på bara. |
studiox: Stämmer det där verkligen?
Ja, 90% är hotmail. Men hur skickar andra nyhetsbrev till deras medlemmar? Vissa har ju tiotusentals medlemmar.. |
Citat:
|
Citat:
|
Och vad skulle det göra för skillnad om man skickar från en egen server och när man skickar via Paloma eller liknande?
|
Paloma är väl programmerat på det sättet att det inte skickar allt på en gång, som du vill göra. Utan tar uppehåll under skickningen för att slippa hamna i alla spam-filter.
|
Citat:
Dom har också en inbyggd spam-test-rating-service som gör att du kan se hur stor sannolikheten att mailet blir klassat som spam. Det är STOR (!) skillnad på om mailet kommer fram till dig eller till dom du "spamar". Webmail klienter renderar (visar) mail väldigt annorlunda också |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson