![]() |
Jag har inte sett stöd för RSS Feeds på någon större Svensk internetsida. Någon som vet vad detta beror på? Varför har inte Svenskarna börjat använda denna sköna teknik?
Några stora sidor som har implementerat detta: BBC Sport / RSS Slashdot.org / RSS Wired / RSS Jag tror webmasters kan förhindra folk som snor innehåll och bandbredd och får mer klick = mer reklamvisning. Surfarna får överblick å besöker sidor dom inte hade besökt alls eller lika mycket. Som ni förstår så är jag RSS-junkie... :rolleyes: |
Mailade aftonbladet och frågade dom om just detta en gång. Svaret jag fick tolkade jag som att dom inte riktigt var intresserade men att de inte såg något konkret hinder heller.
Kanske inte var så mycket till vettig info ... men det lät inte riktigt som dom hade öppnat upp ögonen för att låta andra visa deras senaste nyheter. De hade väl den där "Nyhetsageneten" eller vad det nu hette som fanns i form av en popup som man kunde lägga till på sin sida så varför inte RSS. Jens |
De som har i sverige som jag vet om är:
dn .se expressen .se nyteknik .se |
Jag misstänker att det finns ett motstånd "uppifrån" mot RSS-feeds, troligen därför att en RSS-läsare inte räknas som en besökare på samma sätt och inte generar lika många annonsklick.
Det är tyvärr ett felaktigt antagen eftersom en läsare som använder RSS troligen är mera dator-kunnig och inte okynnesklickar på annonser ändå - tvärtom kan dom mycket väl tänkas klicka på en relevant och bra annons på en artikel som intresserar dom. Du kan få tillgång till dom flesta större svenska sidorna via RSS ifrån nyhetsportalen.se (se filtertjänsten för egna filter). Edit: Även Svd.se har en xml-export, vet ej om den skulle funka i en RSS-läsare. |
De flesta nyhetssajter har RSS-feeds, t.ex.
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=602&a=89777 w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?article=10071412 www.nyteknik.se/art/31396 www.svd.se/dynamiskt/omsvdse/did_6666071.asp De jag brukar sakna, DI.se och IDG.se finns som "tredjepart-feeds" endera från Nyhetsportelan (grazzy) eller från Nyhetsrubriker.com (min). |
Tänk på vem som var först dock.. ;)
|
Citat:
|
Seriöst? Jag _jobbade_ på Sigma eHandel då ;)
F.ö JiiComp... |
Citat:
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson