![]() |
Har funderingar på vad folk använder sig av mest. Själv så har jag under senaste året helt gått över till bärbar, har 3 stationera och 2 bärbara. Min son är den enda som använder sig av stationära, är den stationera datorn död !?!? Det har blivit lite svårare att göra sidor nu, det är annu mera man måste ta hänsyn till små skärmar annan färgåtergivning mm mm. Ska man gå över till att anpassa sidor helt till bärbara ??? RÖSTA!
|
Den bärbara datorn är skön på ett sätt, du kan hela tiden röra dig och anpassa den till vart du vill sitta. Nackdelen som jag känner med den är en liten skärm ( om man tar en större väger den genast ett par kilo extra!).
Fördelen med den stationära datorn är att du bekvämt kan sitta på din "plats" och vet vart du har ditt datoranvändande, du behöver med andra ord inte smyga till datorn när du kollar på tv med tjejen t.ex. Ännu ett plus är att du kan anpassa så många olika tillbehör till den stationära, medans du på den bärbara endast har ett par USB uttag till den. Med andra ord vinner den stationära hos mig! |
Kan inte en Laptop vara PC? :P
|
Citat:
|
Citat:
|
Gäller det något som tar kraft så är det självklart min stationära som vinner.
Rent allmänt är det laptopen eftersom jag kan sitta vart som helst, "fixa" mej ett trådlöst nät och slösurfa/programmera något skoj. |
Utan ett riktigt tangentbord, mus och helst en extraskärm att koppla in så går laptopen bort för seriöst 8-timmars arbete. Som hemdator är lappen dock bättre eftersom den spar plats. De flesta flyttar nog inte så mycket på sin bärbara utan den får stå kvar där den står.
|
Jag testade att köra med endast en bärbar dator tidigare, och kopplade då in den till externt tangentbord, mus och skärm när jag satt hemma. Det funkade rätt bra.
Men en hyfsat bärbar kostar rätt mycket pengar, och livslängden och uppgraderingsmöjligheterna är ju inte riktigt lika bra som för en stationär. När jag senast bytte dator så gick jag därför över till att ha en bra stationär dator och en billig bärbar med halvkass prestanda. Det blev billigare än att bara köpa en bärbar med den stationäras prestanda. På det sättet får man alltså två datorer till priset av en ;-) |
Laptop med dockningsstation!
|
Ser lite intressant ut måste man ju säga det var ju lite vad man hade föreställt sig då dom flesta verkar köpa bärbara när dom köper nytt!?!? Vad händer med alla datafirmor nu då? ja menar blir det masskonkurs nu hos dom som säljer delar :o
Sitter med en ca 2år gammal laptop Fuijtsu Siemens Amilo 1gig Centrino Duo 1,6ghz ca 8tkr på Elgiganten, datan är ju klockren den står på dygnet runt tittar på film, leker med sidor, grafik och allmänt surfande minst 10 timmar dag har inte haft ett bekymmer, otroligt bra kvalité, dock så börjar den bli slö dags för en ny snart... :P Men som sagt var precis och köpte en bärbar data till tjejen och man måste upp i prisklass för att få en bra skjuts under 5tkr är ju bara att glömma... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson