![]() |
Hej, vet du vad, våga inte ens tänka på att köpa CocaCola.vaduvill ...de har piskor!
Jag har läst, och läst sen tillslut läst lite mer om allt som skrivs här om att man inte ska köpa ett domän som är ett registrerad varumärke i Kazakanistan eller gud vet var. Men jag är inte övertygad ett dugg. Just nu äger jag ett par sånna, och jag kommer att använda de (blogga på de), bara domännamnet kommer att generera 100tals besökare/dag, och de fina företagen som tjänar 100ggr mer per dag än jag tjänar på ett år kan dra åt ..... Jag menar tänk efter, genom att köpa sånna domäner och använda de (till inget dåligt nu va), så ökar vi företagens publicitet ytterligare, så som jag ser det tjänar de på detta mycket mer än vad vi kan drömma om. Varsågoda och far upp i taket med alla förklaringar om varför jag har fel. Ps. den av de som vill lägga ut 200 000 på en rättegång kan köpa domänen av mig för halva denna kostnaden. Peace. |
Dina studieskulder kan inte va höga...
För att citera Dan från en tidigare tråd: Citat:
|
Citat:
Påminner lite om denna. People are starving all over the world, what do you mean, "red meat will kill you"? Don't eat no red meat? No, don't eat no green meat … if you're one of the chosen few people in the world lucky enough to get your hands on a steak, bite the shit out of it! |
Vilka har du då?=)
|
Förstår hur du tänker men tycker du har fel.
Ett företag vill ha kontroll över sitt varumärke. Tex CocaCola vill veta vart deras varumärke syns. Tillsammans med en blogg så vill de veta vilken åsikt som bloggen står för. Vill de att deras varumärke ska förknippas med dina åsikter? Du kanske är för sexhandel medan CocaCola inte är för det eller så är det tvärt om. För mig är det självklart att någon vill vårda sitt varumärke och inte låta andra snylta på det hur som helst. Citat:
|
Citat:
näää men ta tex. xsi.se (den är bara parkerad så länge), klassar jag som ofarlig, den som jag sitter på som en hök har 11 700 000 sökresultat på google. googla xsi så får du se vad det handlar om. Äntligen en kommentar som tillför något för ämnet, då finns det inte bara nötter här på WN after all. |
Citat:
I CocaCola fallet finns det inte mer att tillägga, det är just så som du skriver. Då kommer slutsatsen, företag vill åt domäner som "kan" skada deras varumärke på något sätt. Men vad tror ni händer när sidan man lägger upp ökar företagets publicitet? Ta tex. xsi.se ett relativt okänt program inom 3D här i Sverige, jag kommer att lägga upp en blogg som berättar om programmet och hur man använder det (=ökar publiciteten). Innerst inne tycker jag att de borde betala mig för detta helt ärligt... |
Jag är också inne på spåret ang. studieskulder och som vanligt så brukar ett sånt här resonemang som trådskaparen använder bara gälla så länge det drabbar andra och inte en själv.
Kan inte heller låta bli att fundera på troll... |
Nu kommer många säga att du ska kontakta XSI först men jag är inte av den åsikten. Jag skulle kanske skapa ett användarforum för programmet, komma igång och därefter kontakta XSI för stöd, frågor, eventuellt samarbete.
Kontaktar du ett företag som inte vet någon om dig, din avsikt och vad de tjänar på ett samarbete (förutom vad du säger) så är chansen stor att du blir avvisad. Visar du att du kan, att du är seriös och att du vill väl så är chansen klart mycket större att det kan bli ett samarbete som i nästa steg kan generera inkomster till dig, tex du får sälja produkten i Sverige. Sen måste du se om företaget tex vill in på den svenska marknaden? Har du en relation till företaget sedan tidigare tex som användare så kanske du kan kontakta företaget direkt men visa något först, tex ett utkast på din ide. Citat:
|
Citat:
Tack för tipsen, det verkar vara ett riktigt smart drag, står i planerna nu ;-) Jo i XSI fallet är det lätt löst, endast "XSI" är inte trademark, "Softimage XSI" är därimot ett. Och nu verkar de bli Autodesk XSI, med andra ord risken är väldigt liten att de börjar bråka om det. Hade jag reggat www.softimagexsi.se så hade det varit en annan kaka. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson