WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Glocalnet Fritt abonnemang (Bra eller Dåligt?) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33345)

sioustis 2008-11-17 17:12

Hej! Satt o kollade på CSN-kortets erbjudanden o ser att man kan få Glocalnets abonnemang med rätt fina erbjudanden där.
Min fråga är till er som är eller har varit kunder hos Glocalnet, är det bra täckning och fungerar allt som det ska med Glocalnet?

Tack ;)

Cr0wN 2008-11-17 17:53

Deras nät är det inget fel på iaf. De kör samma nät som Telenor och här i Göteborg så är det helt ok.

sioustis 2008-11-17 17:56

Citat:

Originally posted by Cr0wN@Nov 17 2008, 17:53
Deras nät är det inget fel på iaf. De kör samma nät som Telenor och här i Göteborg så är det helt ok.

Ok, tack för det :)

Mer, mer!

Fredrik-s 2008-11-17 19:45

Om dom kör samma nät som telenor så är det skit. Ska byta snarast från telenor, har inte täckning hemma hos mig, bor lite i utkanten i en stad på 20000 personer.

Förövrigt var jag med om ett roligt senario när dom ringde från telenorkundtjänst till min mobiltelefon när jag var hemma och ville att jag skulle uppgradera mitt kontantkort som jag har. Förklarade att jag inte hade någon täckning hemma och hade svårt att höra vad hon sa, vilket följdes upp av ett skratt av tjejen i andra änden :) Sen la jag på.

Ofta man vill uppgradera något när man inte ens har teckning hemma :)

sioustis 2008-11-17 20:23

Citat:

Originally posted by Fredrik-s@Nov 17 2008, 19:45
Om dom kör samma nät som telenor så är det skit. Ska byta snarast från telenor, har inte täckning hemma hos mig, bor lite i utkanten i en stad på 20000 personer.
Förövrigt var jag med om ett roligt senario när dom ringde från telenorkundtjänst till min mobiltelefon när jag var hemma och ville att jag skulle uppgradera mitt kontantkort som jag har. Förklarade att jag inte hade någon täckning hemma och hade svårt att höra vad hon sa, vilket följdes upp av ett skratt av tjejen i andra änden Sen la jag på.
Ofta man vill uppgradera något när man inte ens har teckning hemma

Okej. Dålig teckning e ju inge kul, Telia har Sveriges bästa teckning vad jag hört så du kanske borde byta till Telia / Halebop istället.
Haha bra att säljaren börjar skratta när man är negativ till deras skit dom ska sälja till en.

Själv kör jag just nu Halebop kontantkort.

expression 2008-11-17 23:31

Har precis gått över till Telenor, då jag icke hade någon som helst teckning med Tele2.
Här i Lund fungerar Telenor utmärkt, och även i andra stora städer, vad jag har märkt.

Att det finns ett par undantag kan man aldrig blunda för, men om man vill ge Telia mer makt, som enligt mig inte sköter sig, så är ju valet solklart ;)

scrdj 2008-11-18 00:11

Att Telia har Sveriges bästa täckning är en sanning med modifikation. För det första, pratar vi GSM eller 3G täckning? GSM täckning - JA, 3G - Nej. Räknar man hur stor andel av Sverige som Telia täcker så - JA. Räknar vi antalet invånare som Telia täcker så - Nej.

Vad är det för teckningar som alla pratar om? Vad är det för dåliga teckningar som målas hemma hos er?

patrikweb 2008-11-18 01:43

Telia delar 3G nät med Tele2 så där är det inte bättre eller sämmre. Och så mycket Tele2 mobila bredband suger så måste telias suga lika mycket.

Dock skildnaden lär vara att Telia har bättre GPRS i sitt GSM nät mot Tele2.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson