![]() |
Jag har problem med att min blogg inte indexeras av Google. Bloggen har funnits uppe sedan maj och har 110 inlägg. För någon månad sedan flyttade jag bloggen från blogg.waabi.nu till blogg.wedholm.net, ingen av dessa bloggar/domäner har indexerats. Jag har registrerat den manuellt hos Google samt att de har inlänkar, så Google borde hitta bloggen. Det verkar snarare som det är något problem på själva bloggen/Wordpress.
Jag har registrerat bloggen på Wordpress via Loopia. När jag mailade Loopia svarade de att de inte visste vad det berodde på och rekommenderade att jag reggar url:en manuellt hos Google. Finns det någon här som har en blogg via Loopia/Wordpress? Funkar det, eller har ni haft samma problem? |
<meta name='robots' content='noindex,nofollow' />
om du ändrar det här i källkoden kommer det gå lite bättre :-) Edit: Kan vara snäll mot dig här Gör så här: Logga in på bloggen 1) Välj options 2) Välj privacy 3) Bocka för “ would like to block search engines, but allow normal visitors” 4) Tryck update options 5) Välj nu “I would like my blog to be visible to anyone who visits, including search engines, archivers and in public listings around this site.” 6) Tryck Update options 7) Klart 8) Kontrollera källkoden nu skall <meta name='robots' content='noindex,nofollow' /> vara borta och din blogg kommer indexeras |
Nu har jag absolut ingen stenkoll på Wordpress (och jag tror att det kan vara mycket upp till det tema man använder) men finns det inte en inställning där man kan välja att visa bloggen för sökmotorer eller inte? Ligger under Inställningar -> Skydd tror jag.
Edit: What hubbert said. |
Fan vad synd det är rätt mycket content ändå.
Aja http://www.google.se/search?hl=sv&q=http%3...3%B6kning&meta= gör som hubbert skrev.. |
Tack hubbert!
Fan vad jobbigt. Jag hade "Allow search engines" ikryssat hela tiden, och hade klickat på update options flera ggr. Men när jag gjorde som du sa och klickade i "block search engines" / update och sedan klickade allow och update igen så är det borta. Bugg i WP?? |
Om vi uttrycker det så här. Du är inte den enda som råkat ut för det där :D
|
Jag har ett annat problem också. Jag skulle vilja komma åt bloggens källkod i wordpress-admin och lägga in en kodsnutt från Google Analytics. Är det möjligt?
Jag har bara googlat fram något sorts Wordpress "plugin" för Analytics men inte förstått hur jag ska göra. De menyalternativen som finns i beskrivningen, finns inte i min admin. |
Du kommer inte åt källkoden på den där typen av standardbloggar. Du måste in i Theme Editor för det, vilket inte finns tillgängligt som val.
Du är begränsad till de val du kan göra via bloggens meny. Finns det inte i menyn kan du inte ta in olika plugin. Du behöver sätta upp den på en egen databas för att kunna utnyttja alla wordpress-funktioner fullt ut. (Med en viss reservation för de allra senaste versionerna av standardbloggar från Loopia, har dock ingen sådan) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson