WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Egen hemsida på 2 minuter (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=33208)

Firekicker 2008-11-11 15:00

Adenia HB ett litet företag som slår igenom i Sandviken har nu tagit steget och satsat stort. MyStudio.se som det senaste tjänsten heter är ett hemside och intranäts lösning som även kommer att vidareutvecklas för att kunna hantera webbshoppar, bokning, sms m.m. - Allt i ett lösning till konkurrenskraftigt pris.

Nu skulle jag vilja ha kritik för att förbättra tjänsten.. Ni kan gärna skapa konton (gratis i 30 dagar utan köptvång) och testa berätta synpunkter, bra och mindre bra med tjänsten.

www.mystudio.se

Tack på förhand.

Mvh
Johan Berg

Timofey 2008-11-11 15:25

Borde flyttas till feedback...
Ge oss ett testkonto, så alla inte behöver registrera sig.

robinb0bin 2008-11-11 15:27

Kan väl börja direkt med att säga att det blåa sträcket i bannern inte ser så värst snyggt ut, kommer inte ihåg vad det heter, men gör så det ser "tredimensionellt" ut. Samma gäller texten "MyStudio.se" och rutan bakom sidan.

Menyknapparna ser ganska tråkiga ut. Vet inte riktigt vad du kan ändra på det, ev. ändra teckensnittet så den syns lite bättre eller nått.

Nu vet jag inte hur sidan ser ut när man är inloggad. Tänkte pröva den när jag kommer hem så får vi se :)

Thir13teen 2008-11-11 15:39

Som sagt, fel forum och lite tråkig design. Och vad är tanken med att ha ett namn som är väldigt likt största konkurrenten; dinstudio.se?

evomedia 2008-11-11 16:03

En sida som riktar sig mot den marknaden kan inte ha en så "tråkig" design blir inte direkt lockad.

Språk knapparna funkar inte.

Ni har ju inspirerats av namnet, inspireras även av sidan=) (dinstudio.se)

eliasson 2008-11-11 16:49

Lite konstruktiv kritik
Byta genast programmerare om ni funderar på att släppa denna tjänsten till allmänheten, eftersom den är otroligt korkad kodad.
Man kommer åt andras meddelande genom att bara manupulera URLen, vilket absolut inte ska kunna hända.

Jag tänkte påbörja en längre lista, men jag orkar inte och säger istället:
Gör om allt, och använd rätt personer för att göra det - annars kommer det tyvärr inte bli en storsatsning.

eliasson 2008-11-11 16:54

...för övrigt så kan jag modifiera hela medlemsdatabasen genom att bara manupulera en annan URL adress.

EDIT
Detta tar tyvärr priset. Jag kan dessutom läsa källkoden för varenda fil på din site.
Du bör stänga ner sidan omgående då den är inte säker att ha online.

Lycka till.

Conny Westh 2008-11-11 22:18

Ja mina tester visar att webbsiten saknar säkerhetslösning, man kan läsa alla meddelanden oavsett vem som skrivit dem....

Undoredoo 2008-11-12 08:45

...och så kan man även ändra lösenordet för vilken användare som helst (också via URL:en), och sedan således logga in.

Herregud.

mcfluff 2008-11-12 09:14

Det är najs.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson