![]() |
Någon som känner till hur skatte reglerna gäller när man tjänar pengar på annonser på bloggen? hur mycket får man tjäna innan man ska deklarera detta osv?
|
Citat:
|
Jag är också lite nyfiken. Många verkar köra det genom ett företag. Är det ett måste, eller är det mer fördelaktigt?
Jag menar måste du inte betala arbetsgivaravgifter och allt möjligt när du vill få ut pengar som lön? Och är det några särskilda avdrag eller dylikt som är bra att veta inom onlinebaserad näringsverksamhet? |
Citat:
|
Citat:
Annars kan man driva det som förlustbringande hobby. Börjar det ge vinst så är det näringsverksamhet. Då börjar:
|
någon som vet hur bra de kollar dessa uppgifter? om man tex får pengar från google adsense så överför de ju pengarna till mitt konto
|
Citat:
|
ConnyWesth: Vad är detta för företagsformer?
# Enkelt bolag (oregistrerat) (minst 2 personer) varje ägare ansvarar fullt ut för sin del i bolaget # Enkelt bolag (registrerat) (minst 2 personer) varje ägare ansvarar fullt ut för sin del i bolaget # Enskild näringsidkare (utan firma) ägaren har obegränsat personligt ansvar Har aldrig hört talas om dom |
Jag kan hänvisa till mitt inlägg om skatteverket i tråden skatteverket spionerar på mig!!!
Det finns många olika lösningar på detta problemet. |
Skatteverkets regler om inkomster från trafikstyrning.
http://www.skatteverket.se/funktione....html#styrning |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson