WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Mitt somannamn blev stulet! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=32604)

gurkan7 2008-10-15 23:19

Hoppas jag postade i ratt forumdel nu!

For 2 veckor sedan sa blev mitt domannamn stulet och folket som stal den lankade domanen till sin sida. Alltin har lost sig och jag har fatt tillbaka domannamnet, men jag undrar om det gar att javlas tillbaka lagligt sett pa dom genom att mojligtvis rapportera dom? Dom har ju iaf gjort ett brott som jag forstar det.

jonny 2008-10-15 23:21

Hur då stulet?

Webmac 2008-10-15 23:25

Om någon har reggat det så betyder det väl att du inte betalat för det. Därmed är det deras namn. Eller har dom hijackat ditt .se konto och lekt tarzan.

RobinGbg 2008-10-15 23:26

Menar du att någon har loggat in på ditt konto och riktat din domän till en annan sida?
Eller har du glömt betala för domänen så den har löpt ut?..

förstår inte...

gurkan7 2008-10-15 23:46

Citat:

Originally posted by RobinGbg@Oct 15 2008, 23:26
Menar du att någon har loggat in på ditt konto och riktat din domän till en annan sida?

förstår inte...

Ursakta mitt otydliga inlagg. Nagon har alltsa kommit at mitt losenord pa nagot satt och pekat om mitt doman namn.

Davve 2008-10-15 23:47

Det är dataintrång, ta redan på vem det är och polisanmäl

gurkan7 2008-10-15 23:55

Citat:

Originally posted by Davve@Oct 15 2008, 23:47
Han ar inte svensk medborgare!

Kedi 2008-10-15 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av gurkan7
Citat:

Ursprungligen postat av RobinGbg

förstår inte...

Ursakta mitt otydliga inlagg. Nagon har alltsa kommit at mitt losenord pa nagot satt och pekat om mitt doman namn.

Om någon har lyckas knäcka lösenordet till ditt server/webbhotells konto och om det IP som du använder loggas när du loggar in på ditt server/webbhotells konto då kan du kolla IP. Förutsatt att någon har varit inloggad i ditt server/webbhotells konto.

Hos Loopia kan man i alla fall se från vilket IP man har varit inlogg ifrån på sitt webbhotells konto ... vet inte om man kan det via de övriga server/webbhotell också.

Davve 2008-10-16 00:13

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av Davve

Han ar inte svensk medborgare

Det spelar väl ingen roll att han inte är från Sverige? Dataintrång är ett brott och har du uppgifter så tycker jag du ska anmäla det. Säkert fler än dig som är drabbade och då kanske polisen i hans land letar efter honom.

RobinGbg 2008-10-16 00:13

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av RobinGbg

förstår inte...

Aha ok, om han är utlänning som du sa är det väl inte så mycket att göra..Jag menar: ORKAR MAN? Om nu ändå allt är löst..
Hur många unika besökare har du per dag?...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson