![]() |
Hej
Jag har en kund som säljer naturpreparat, 2checkout gillade inte detta och låste hans konto. Jag letar nu efter alternativ till andra tjänster som man kan använda för att ta betalt via kreditkort. Paypal är uteslutet. :) Några tips? |
Vi har juh det här nya.. kreditkort..
|
Citat:
Citat:
|
Så går det när man inte läser då. Det finns ett par trådar som tar upp det här, rent spontant så vet jag ju att det finns knowit, paynova, payson som är svenska. Och en uppsjö internationella.
|
Jag kan rekomendera Paynova.
Där har kunden flera val på olika betalsätt. Han kan välja på att fylla på sin paynova-plånbok med kreditkort, överföring från annan bank, via inbetalning via postgiro m.m. Har använt detta i min butik i några år och tycker det fungerar mycket tillfredställande. |
Grejen med paynova ar att en del tycker det ar jobbigt att behova halla pa att skapa en planbok och fylla pa osv, logga in 10ganger innan ett kop.
Nu nar kop gar direkt over internetbankerna kommer val marknaden do for tex Paynova osv ? Bara att bankerna gor tekniken lite enklare. Sedan finns det ju enkla saker som telefonbetalning och kreditkorts betalning. Nagon som anvander telefonbetalning, dar man ringer upp ett nummer och bekraftar osv ? Hur funkar det egentligen, vad blir det for avgifter ? |
Vi använder sådant och det funkar utmärkt. Vad gäller kostnader så avtalar man det beroende på hur mycket trafik du kommer ha osv. Det finns olika varianter, du kan koppla det till ett script som flaggar upp när betalning är registrerad eller att du får ett mail och godkänner betalningen manuellt.
|
Använder själv Debitech för kreditkortsbetalningar. Funkar helt suveränt.
|
Citat:
Om man ringer fran en annans telefon. |
Om en kund ringer så dras pengarna på hans teleräkning, ja. Sedan den som levererar tjänsten fakturerar teleoperatöeren och du fakturerar din leverantör på din provision.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson