![]() |
Jag har fått förfrågan om att starta en butik på blocket, men är inte så intresserad av vad en säljare har att säga om det så jag styrde av. Någon här som använder deras butik? Ger det nån trafik och va betalar ni?
Davve |
Farsan har butik på Blocket för sitt företag (Vattenrening). Han har de senaste 30 dagarna fått 1 besökare från Blocket. Vet dock inte hur det har påverkat hans försäljning.
|
Ok, var lite som jag trodde. Ingen annan här som har bättre historia att berätta? Kostnad?
|
Har hört samma åsikt från flera olika företag i flera olika branscher / verksamheter - butiken får de i princip inget ut av. Varorna / objekten de lägger ut får de en del attention de första 48 timmarna.. sen är det dött.
Det var bättre för ett par år sedan, då det inte var lika mycket företag på Blocket. |
Själv ser jag blockets butiker som ett tillägg till sin primära butik... Jag har själv ingen erfarenhet av dem men vad jag har hört av bekanta så ger det inte speciellt mycket.
|
Jag tror att det varierar rätt mycket beroende på vilken bransch du sysslar med.
|
Vi gav upp efter testperiod.
Vi har vid flera samtal sagt till att de får ta och fixa till lite finesser. Köpfunktion m.m. Hur man kan kalla det butik går över mitt förstånd! Det är en sketen samlingssida med dina annonser. Ska de fortsätta med den lösningen får de sänka priset kraftigt. Observera också att du utöver årsavgiften får betala din annons som vanligt. Vi sålde bl.a dekaler och bildekor. En dekal för 29:- skulle de tvinga in på biltillbehör (annonskostnad 40:-) Spelade ingen roll att vi påpekade att denna dekal sätter man på kylen, ytterdörren, xbox and whatever. Skärpning blocket! Ni har pengar att hämta om ni gör om och gör rätt! |
Jag mailade och frågade om det fanns ett API men fick till svar att jag skulle ringa dem så jag gissar på nej :)
Någon som kan bekräfta? |
Vi kompletterar vår butik med butik på Blocket och det drar mycket mycket trafik som ger finfina avslut. Är med sen starten och det är helt klart värt det-iaf i "vår" bransch.
|
Ok, ska prata med Blocket och se vart vi hamnar!
Tack för era svar |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson