![]() |
Jag uppgraderade apache och php igår och fick plötsligt ett problem som jag inte vet hur jag skall lösa.
Försöker jag ladda ner en fil så går det bra tills halva filen (En fil på 7mb laddas bara ner till 4,3mb). Sedan är det stopp. Är det någon inställning eller vad kan ha gjort att det begränsas på detta vis? |
- Fungerar det bättre om du laddar hem den via localhost?
- Gäller det samtliga filer? - Har du någon limitation modul påslagen? - Är det statiska filer, eller dynamiska via PHP? - Är servern fortfarande åstakomlig när den stannar vid 4.3mb? (För dig, och för övriga besökare) |
Jag har inte testat via localhost ännu då jag märkte detta idag och installationen gjordes igår?
Jag har själv inte gått igenom om det finns någon limitation modul påslagen då det är en default installation och inga ändringar i configuration filer har gjorts. Resten av sidan fungerar men det är just nedladdning av stora filer som hakar upp sig i nedladdningen. Här är en mp3-låt som fastnar (trots direkt nedladdning) http://www.mastana.net/music_mp3_fil...aq%20Deyar.mp3 Låten laddas ner till 25% och sedan börjar den buffra i windows media player. Att ladda ner den först till datorn hakar också upp sig i mitten av låten. |
Hmm de sista du sa hänger jag inte med på... får du hem låten till datorn om du testar det och spelar upp den så hakar den sig? såfall är det ju encodingen i låten det är fel på.
|
- Spirre - Har du testat att ladda ner låten? Den stannar upp med nedladdningen efter att halva filen har laddats ner.
|
Jag hittar inte ens filen..
|
Har du löst det? Funkar bra för mig att tanka ner filen och även att streama.
|
Tips: kolla i error-loggen.. :)
|
Ändra "post" variablen i php.ini samt hur mycket minne som är allokerat till php. Detta är vanliga fel. Men annars så kolla i error loggen.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson