martin-lb |
2008-10-01 17:22 |
Citat:
Ursprungligen postat av specialdelivery
Citat:
Ursprungligen postat av emilv
Det kan vara så att någon försökt slå upp ert domännamn tidigare under dagen, innan det var upplagt, och därmed har det cachats i BBB:s resolver i en så kallad negativ cache (cachning av misslyckat resultat).
Som alltid med DNS finns det cachning på många håll och det rekommenderade är att vänta 24 timmar från en DNS-ändring innan man börjar leta efter fel (om man inte vet med sig att man aktivt satt en låg TTL och att man stängt av all form av cachning på den dator man sitter vid, inkluderat operativsystemets och webbläsarens cacher).
|
Men nu har det gått flera dagar och glesys påstår att de inte kan göra något åt saken.
|
Har det gått flera dagar så bör inte den negativa TTL'en spela in. Om du har möjlighet så vore det enklaste om du känner någon som har B2 i Stockholm att göra en nslookup på din domän och verifiera att rätt IP kommer tillbaka. Det skulle även underlätta om du vill skriva vilken domän det gäller också, tror inte att moderatorerna här skulle se det som egenreklam, så kan vi verifiera TTL inställningarna.
Du nämner även att en blank sida visas. Om det verkligen är ett DNS relaterat problem, att besökarens dator inte kan slå upp namnet, så borde normalt ett felmeddelande i IE/FF visas, exempelvis "Adressen hittades inte" (FF3 Svensk).
Spelar det någon roll om besökarna kör med ' www.dindomän.se' alternativt bara 'dindomän.se'? Det kan utesluta om det är en host header/virtual host som felaktigt konfigurerad.
Hoppas det ordnar sig!
/Martin
|