![]() |
Jag förstå att man inte vill tala om sökordet, men kan säga hur många besökare per dag på ert bästa sökord ger Er.
200 st på sökordet Linux får jag i alla fall. |
1400 på ett av mina
|
2000 besök/dag på mitt bästa sökord. Vill dock inte ange vilket ord det är. Kan säga att det inte är ett ord som relaterar till e-butik i min profil.
|
Jag har inte så många per ord, men har fått besökare på drygt 8000 olika sökord den senaste månaden.
|
Citat:
Jag har själv inte mer än guldkorn på cirka 300-400 per sökord. Alltid kul att kolla i statistiken vilka ord man ska lägga ett extra krut på :) |
Själv har man kanske 5 st/per dag i ngn sökord..
Inte mycket för att hurra, men bra.. |
1200 och som mest 1700 laxar i en laxask på ett av mina, räknat per dag då. Måste säga att 2000/dag är riktigt skapligt. Hatten av för Gustav.
Trådlöst: Så börjar det. När du en dag får in en bra position på ett tungt nyckelord så kommer besöken komma närmast lavinartat :) Tro mig. Sökoptimering är lite som att gräva efter olja. När det väl smäller, så smäller det. Har dock varit med om att det försvunnit lika snabbt(på en månads intervall). |
ok. jag lånar denna tråd. jag har precis börjat med adwords. vad är en vettig taktik? köpa så många som möjligt? så få som möjligt? några viktiga nyckeltal som avgör affären? med nuvarande fart så känns det som att adwords aldrig kan bli intressant.
|
Du ska köpa så att nyckelorden blir relevanta för din hemsida. Har jobbat för ett företag som hade ett sökord som var otroligt bredd och inte alls passade ihop med deras hemsida. Det fick dom betala ut många tusen i månaden om jag minns rätt.
|
Väldigt många olika sökord, men senaste månaden totalt 130 000 besök från google enligt analytics. De fyra första sökorden är dock folk som letat efter siten med sökord som domännamnet och liknande, står för ca 10 000 besök i månaden.
De är dessutom de enda som genererat över 1000 besök senaste månaden - totalt är det nästan 20 000 olika sökord.. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson