![]() |
Hej där!
Nån som vet om bankerna / annan part erbjuder API för att hämta aktuella räntor.. eller är det RegExp och CURL som gäller? Hur gör ni själva? Tacksam för svar.. Mvh Robert |
Kontaktar bank eller annat företa och köper uppgifterna eller leta rätt på någon som nöjer sig med en länk tillbaka. Att sno uppgifter upptäcks nästan alltid.
|
Alltså sno och sno...
Man kan ju.. a. redovisa varje bank för sig och dess ränta - då handlar det i bästa fall om gratis marknadsföring för bankens skull och i sämsta fall om konsumentupplysning b. redovisa flera källor som ett medeltal Räntor måste i väl i de flesta fall ändå anses som publika uppgifter, eftersom bankerna själva ger ut dem till höger och vänster. Så om jag läser i tidningen eller gör ett script som hämtar uppgifterna borde ju spela nada roll. MEN ett API är ju att föredra. :) EDIT: b ) vart tydligen en smiley så det blev b . ist |
Hur mycket vill du betala?
|
Jag är beredd att betala för en hel del, men för detta vill jag icke betala alls. Tänker jag fel då?
|
Du vill alltså använda ett API för att vara så flexibel som möjligt med up2date räntor som ändras hela tiden från alla banker utan att betala en krona?
Kan du höra av dig till mig när du ordnat detta så jag kan få det gratis av dig? |
Citat:
|
Ja google har ju många API, Det finns webservices som gör sånt också.
Men there is no such thing as a free lunch !!!!!! så är det bara. Alltså tjänar någon pengarna på annat sätt. Men att ge dig ett api utan att få något tillbaka är det nog ingen som är så dum .. Men du kan få ett tips, kolla på di.se, ekonominyheterna.se - som har aktuella räntor, där ser du en källa.... tips |
Ja men ni tror väl ingen som är mindre än Google ger ut sådan information utan att tjäna på det?
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson