![]() |
Säljer nu en av mina domäner som var en av de största inom filehosting for mobiltelefoner (firmware, mjukvara...)
Nedan ser ni statistiken för ca 1mån. sedan då den fortfarande var aktiv. Inkomsten från google ads var ca. 3000-4000kr/mån. Säljes till högstbjudande, auktionen går ut den 3:e september (1 vecka från nu). Lämna bud via PM. Domänen är anonymt registrerad hos godaddy.com http://img381.imageshack.us/img381/6...eenshotqz9.png |
Får jag fråga hur du har marknadsfört domänen?
Jag ser att trafiken kommer från México och även asiatiska länder som Indonesien och Phillipinierna. Tycker det var lite konstig trafik ;) |
Domänen har marknadsförts enbart via Google AdWords. Att största delen av trafiken kommer från México samt asiatiskt länder beror antagligen på att de länderna har större andel människor som sysslar med upplåsning av mobiltelefoner m.m.
|
va soft att ha lyckats så bra med en hemsida :D varför sälja den?
|
Citat:
|
Okej vi fick siffrorna på hur mycket du tjänade på adsense men inte utgifterna på adwords.
Vad låg utgifterna på för att få in de där 3-4 tusen kronorna? |
Adwords körde jag under en 2 veckor bara (mest bara för att testa ifall jag skulle få fler besökare) och det kostade mig 1000kr. Inkomsterna under den månaden ökade bara 500kr så det var inte riktigt lönt för mig att fortsätta med adwords.
3-4000kr fick jag innan och efter min adwords-test :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson