WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Få poäng när man klickar/beställer ifrån Banner (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31278)

Metal 2008-08-20 01:45

Hejsan!

Finns det någon snäll person här som skulle vilja förklara för mig, hur man fixar så att medlemmar tex kan klicka på en reklambanner så får dom viss poäng eller om dom beställer något. Skulle bli tacksam om man fick lite hjälp:)

Slacker 2008-08-20 04:58

I PHP-Nuke finns denna funktion faktiskt och det går att ändra på poängen.

StefanBergfeldt 2008-08-20 08:26

EPI brukar det heta hos affiliate-programmen.
Den vägen kan du få veta hur det har gått med lead/avslut, inte bara klick.

expression 2008-08-20 09:08

Varför är detta så intressant? :)

Jonas 2008-08-20 10:22

Man får väl inte uppmana medlemmar att klicka på en banner? Motsäger inte detta EPI egentligen?

Kanske OT men ändå.

design.se 2008-08-20 12:00

Citat:

Originally posted by Jonas@Aug 20 2008, 10:22
Man får väl inte uppmana medlemmar att klicka på en banner? Motsäger inte detta EPI egentligen?

Kanske OT men ändå.

Håller med!

Andreas Bard 2008-08-20 12:06

Affiliate-program med klickersättning godkänner oftast (om inte aldrig) inte webbplatser som ger sina medlemmar incitament för att klicka eller handla. Däremot de affiliate-porgram som har salesersättning så är det ju ett utmärkt system i de flesta fall.

Gustav 2008-08-20 12:39

Citat:

Originally posted by Andreas Bard@Aug 20 2008, 12:06
Affiliate-program med klickersättning godkänner oftast (om inte aldrig) inte webbplatser som ger sina medlemmar incitament för att klicka eller handla. Däremot de affiliate-porgram som har salesersättning så är det ju ett utmärkt system i de flesta fall.
Jag stänger av dessa sidor även om jag endast betalar för sale. Det går inte att kombinera reklam på den här typen av sidor tillsammans med Postförskott. Snorungarna beställer helt enkelt i påhittade namn för att få poäng.

Jag råder alla som har den här typen av sidor som affiliates att vara extremt uppmärksamma. Långt över 50 % av alla sales vi hade kom i retur eller ångrades strax efter köpet.

Andreas Bard 2008-08-20 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av Gustav
Citat:

Ursprungligen postat av Andreas Bard

Jag stänger av dessa sidor även om jag endast betalar för sale. Det går inte att kombinera reklam på den här typen av sidor tillsammans med Postförskott. Snorungarna beställer helt enkelt i påhittade namn för att få poäng.
Jag råder alla som har den här typen av sidor som affiliates att vara extremt uppmärksamma. Långt över 50 % av alla sales vi hade kom i retur eller ångrades strax efter köpet.

Det förstår jag absolut. Internationellt sätt, är det sedan flera år så att "incentive sites" sorteras ut redan i registreringsprocessen och endast annonsörer som tillåter dessa metoder är synliga för den affiliaten. Vilket är bra tycker jag.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson