![]() |
Har aldrig någonsin sysslat med Javascript och hade hoppats att jag skulle få slippa, men jobbar jag med en kund vars sida innehåller en Javascipt-meny. Av någon anledning struntar den fullständigt i att jag försöker centrera hela sidan med css:ens hjälp; allt centreras förutom menyn. Hur ska jag göra?
Här är menyns fem första rader, det är kanske (antagligen) inte där man fixar positioneringen men ifall... Kod:
|
Det säger inte så mycket.
Har du länk till själva menyscriptet? |
Jag skulle gissa att det är den första raden, anropet till stm_bm, där positionen anges. Men det är som sagt omöjligt att säga utan att se själva skriptet, om du inte vill sitta och testa att ändra runt i de parametrar som ser ut att kunna vara positionen. Du kan skicka länk i PM om du vill så kan jag ta en titt.
För övrigt är väl Javascript så nära klientsidans teknologier man kan komma ;) |
Det är Sothink DHTML Menu som du använder väl?
Kanske lättare att använda deras program för att göra ändringar: http://www.sothink.com/product/dhtmlmenu/ |
Har PM:at dig MMC ... nej det är inte den du nämner thorsell, jag tror denna meny kommer från Brainjar.com
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson