![]() |
Hej på er alla
Jag är helt ny i forumet och skulle vilja ha lite råd och dåd från er mer insatta, Funderar på att köpa en domän med design och kod färdigt behöver ej vara etablerat, lyckades hitta en sida enligt mina önskemål. killen vill ha närmare 30k för allt, nu har jag kollat och hittat in mindre än 3 sidor med samma upplägg (design &kod), vilket inte är så kul då. Men till frågan, jag är iaf intresserad av att köpa detta men inte till det priset då, jag trodde att det var en unik kod. Hur mycket skulle ni betalat? //Eddan |
Ta kontakt med en programmerare och be han göra en likadan sida.
Vad har sidan för funktioner, vad har du för budget? |
Om kodning innebär endast XHTML & CSS så tycker jag det är lite dyrt. Hur snygg designen än må vara. Beror på vad det är för sorts sida du vill ha.
|
Ganska svårt att ge ett svar faktiskt. Gick sidan med vinst? Besökare? Registrerade användare?
|
För att kunna göra en sådan bedömning krävs mer information, gärna även domänen för en utvärdering om det är värt eller ej.
|
Citat:
Typ av site: Annonsmarknad Besökare: N/A, sidan har inte varit "driftsatt" Pokerstjärna: Visst kan jag anlita en programmerare att göra en likandan sida, Men då får jag ju samma "vara" för eventuellt samma pris. Vad jag är ute efter är om sidan är värt 30k om det finns exakt likadana sidor ute. bifogar bilder på 2 exempel. Dessa är 2 olika domäner till salu för olika priser http://www.netrapp.se/test/images/bild1.JPG http://www.netrapp.se/test/images/bild2.JPG //Eddan |
betala 30 k för den där sidan och du kan känna dig rätt lurad!
Det finns inget speciellt med den sidan...den är inte ens snygg ur designsynpunkt. Känns som någon tagit en kopp kaffe och under tiden "kopierat" Blocket. |
Citat:
Det jag vet är att den sidan som jag var intresserad av, hade alla betalalternativ SMS, KORT, TELE. mm.. alltså bara att sätta igång så att säga. Men OM jag skulle köpa den, ska man då erbjuda 5k eller? //Eddan |
Citat:
Släng iväg ett PM till mig så ska jag försöka hjälpa dig. |
Vad är det som ingår i köpet?
är det bara designen av sidans layout, så är det ju ett plagiat rakt av blocket.se och den borde man akta sig för att köpa eftersom blocket.se kan höra av sig med sin stab av advokater. Finns det hela uplägget med annons maskineriet med samma funktionalitet som blocket.se så är 30000 billigt som tusan, jag tvivlar dock på det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson