![]() |
Tjena.
För att undvika allt problem som e-mail skapar så undrar jag om ni känner till nått duktigt och billigt webbhotell / e-mail service provider som man kan köpa ett paraply-avtal från. Vad jag vill göra är att kunna erbjuda mina kunder e-mail-tjänster utan att behöva administrera / supporta det själv. Krav är väl IMAP, SMTP samt webmail. Samt ett enkelt sätt att binda ihop mejlen med ett domännamn. Det handlar om rätt så många företag. Vet ni något företag som sysslar med detta? Jag har letat på webben men har icke funnit. Tack på förhand :-) |
Vilka mängder talar vi om? Detta är ju något jag tror de flesta webbhotellen egentligen klarar om det inte är extrema mängder vi talar om.
|
Säg att det är 50 företag till att börja med, med en potential på runt 250 inom ett par år.
Har du någon att rekomendera? |
Hur mycket lagring ska varje epostkonto ha? hur många konton pratar vi om, ett konto per domän eller 50 konton per domän/företag? Mellan tummen och pekfingret. Skicka offertförfrågan till de leverantörer du är intresserad av.
|
För att konkurrera får det nog vara "standard". Men ett typiskt företag kan kanske vilja ha mellan 1 och 5 adresser (per domän).
Att skicka offerförfrågningar är inga problem, ville mest ha referenser / tips på sjyssta företag med bra lösningar :) |
Annars är det väl bara hyra en dedikerad server eller VPS med någon managed tjänst för just mail.
Så får du en liten mer skalbar lösning just för eget behov. |
|
Vi använder Admax och dem kan jag rekommendera. Väldigt trevlig webmail dessutom, och tjänsten är väldigt stabil.
|
Tackar för alla svar här i tråden och i PM. :-)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson