![]() |
Jag har aldrig kört adwords, så jag har ingen aning hur det brukar se ut, så här ser det ut för mig iaf.
Klick 1 Visningar 4 888 CTR 0,02% Gen. CPC 1,13 kr Genomsnittlig CPM 0,23 kr Total kostnad 1,13 kr Är det normal statistik eller är det annonsen som är felinriktad/felskriven? Vilket CTR brukar ni ligga på? edit: särskrivning |
0.02% är sjuuukt lågt (3-10% är väl mer normalt, skulle jag tippa på)
vilken plats ligger annonsen på? testa lägga upp lite olika annonser på samma keywords och använd den som funkar bäst (duh) |
Citat:
känns ju rätt så meningslöst att visa annons som inte en jävel bryr sig om :) |
Även om det inte är så lågt som lunarmys säger så är det lågt som perkkele. Kan du avslöja vilken niche vi pratar om?
Min tråd om att jag inte är nöjd med mina adwords klick ligger nog strax under här. Det jag gjorde var att göra en så lång lista på keywords som hade med min sida att göra som jag kunde komma på (även "alternativa" stavningar"), 20 fick jag det till. Sen kan man ha flera kampanjer samtidigt, och ha vissa inriktade på vissa geografiska områden o.s.v. Prova med det. Jag gjorde det och får nu lite fler klick. |
Jag misstänker att du visar din annons även på The content network vilket leder till väldigt många visningar och få klick.
Visa annonsen enbart i Google så blir i alla fall CTR bättre. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Klick 6 Visningar 17 140 CTR 0,04% Gen. CPC 0,90 kr CPM 0,31 kr Total kostnad 5,37 kr Ska testa att välja bort alternativet att de visas på alternativa websidor. Tack för allas tips.. Åter kommer med rapporten. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson