![]() |
Hej,
Jag funderar på att skicka ut ett nyhetsbrev till folk som antingen laddat ner eller köpt en produkt av mig. Eftersom de förmodligen aldrig godkänt att ta emot epostutskick ifrån mig, undrar jag om det klassas som spam om man gör ett engångsutskick? Jag hade tänkt typ något åt det här hållet: "Tack för att ni laddat ner/köpt en produkt av mig. Nu har vi en ny hemsida blablabla....." Vad tror ni? Big no no? Eller ok, så länge det bara är engångsföreteelse? |
Allt räknas väl som spam om man inte har gått med på att ta emot det eller begärt, men jag tror inte att någon kommer att bry sig om det iom att du använder din produkt.
|
Jo, det är ju oftast så när man laddar ner något o anger sin mailadress så kommer det något uppföljningsmail. Själv bryr jag mig inte så mycket, men man vill ju inte göra folk sura i onödan :)
|
Citat:
Se till att brevet till minst 75% är ren nytta för läsaren (exempelvis en uppdatering av produkten med mer funktioner utan extra kostnad) och sen kan du ha max 25% som är reklam för något du vill informera om. |
Har du gjort en liten app eller liknande kan du fundera på om du kan ge bort en enklare uppgradering i samband med ditt utskick. Är utskicket dels relevant, dels bjussar på en uppgradering (om än liten) hade i alla fall jag absolut inte retat mig på det.
|
Japp, meningen är som sagt att informera befintliga kunder + de som laddad ner gratisprylar att hemsidan är uppdaterad med nya saker, supportfunktioner etc. Förhoppningsvis leder det till att de registrerar sig. Baktanken är ju givetvis att få upp lite intresse för mina produkter, men som Conny säger så ska man nog hålla den delen ganska liten. Tack för era synpunkter.
|
Räkna med att du får några sura svar, det får man alltid.
|
Citat:
|
första och sista gången jag gör så här. nästa utskick kommer enbart "drabba" de som reggat sig, och då med en länk för att unsubscribe i mailet.
|
Du borde ha en länk för unsubscribe i det första mailet också.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson