![]() |
Det är så att jag ska lägga upp en enkel hemsida, eller jag har den uppe redan.. http://*www.mazz.info.se
#Edit: Johan G Regler länk# Det är en mycket enkel hemsida och man kan titta på bilder och ladda hem filer på den.. Nu vill jag ta steget att lägga allt på en egen server och jag undrar vad det krävs för en maskin till detta. Processor? p? mhz? ghz? Minne? Vad är det som drar kraft ur datorn egentligen, och den lär ju klara runt en 1000 besökare/dag i framtiden och man vill att flera ska kunna ta hem filmer.. Skulle vara mycket tacksam över lite hjälp om detta... /Andreas |
Antalet hits?
|
har idag ca 50 om dagen i snitt..
|
50 hits? Egen server? skojar du?
Skaffa ett webbkonto någonstans istället. Ett som är beläget i USA kanske är att föredra där det ofta är billigare bandbredd om du nu ska lägga upp filmsnuttar. Bara skicka data är inget påfrestande för en server. Det som tar kraft är avancerade databasfrågor och Server side script(PHP/ASP). |
hur ligger det till med din profil? den webbsida som finns angiven där fungerar inte och ligger tydligen inte ens under eget domännamn?
|
1000 besökare om dagen är ingenting, 50 om dagen är INGENTING.
powerstorm.net har billiga lösningar. Updatera din profil. |
okej tack för alla fina svar..!!!
:ph34r: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson