![]() |
Hej,
Skulle gärna vilja höra eran åsikt om detta: Jag köper en ledig domän, men som för något år sedan användes av en bloggare, men nu är den alltså ledig. När jag kollar på vad domänen hade för innehåll när den väl var "live" så ser jag en hel del nice content, har jag rätt att använda detta? Eftersom denna content var på denna domän, så blir jag lite nyfiken på om jag kan använda den igen? Tacksam för svar |
Nej
|
Materialet är givetvis upphovsrättsskyddat. Om du inte fått tillstånd från upphovsrättsinnehavaren så får du inte använda innehållet förrän 70 år efter dennes död (alltså en rätt så absurt hög siffra om alternativet är att allt nyttigt material försvinner, men sådan är lagen).
|
Du kanske kan köpa materialet från den gamla innehavaren.
|
Hehe ok tackar för svaren. Jaja om 70år, då minnsann ska ni få se på sidor!
|
Citat:
Istället för att skriva ett tråkigt "Nej", får du gärna formulera varför. det är trots allt ett forum och inte en poll på "Ja" och "Nej". |
Citat:
Tycker inte daniel var på något sätt otrevlig, däremot ligger ditt inlägg lite och vippar på gränsen till personangrepp. :) |
Citat:
|
För att förlänga daniel_s korta "nej" svar:
Du kan inte använda tidigare contents bara för att han haft det tidigare på den domänen. Du kan däremot, som tidigare nämt, be om att få använda informationen alt. köpa den, men du kan tyvärr inte använda den rakt upp och ner för det bryter mot upphovsrätten. Lycka till med bloggen :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson