WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ditt $2 om dagen tips (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30547)

bird200 2008-07-14 21:42

Har lite tid över för att utveckla och skriva nya hemsidor men har inga ideer om någon nisch.

Någon som har någon ide om någon hemside-nisch som skulle kunna dra in 2 dollar om dagen på Adsense? Alltså något som inte är jättelönsamt men som någon som jag som har lite tid över skulle kunna sätta tänderna i?

Hjalmarsson 2008-07-14 21:51

Arcade sida eller nåt är ju ganska lätt att slå upp... leta upp en mysql dump med flash spel and you're done :), finns en dump/spel på runt ~2.5gb i rullning.

Inte unikt "content" så att ranka den på google(då dom bannar det afaik) är väl inte det lättaste, men en $2 dagen är inga problem om du bara får lite trafik till sidan.

ztream 2008-07-14 22:38

Gör en sida om hur man tjänar $2 om dagen på en sida.

knullis 2008-07-14 22:49

gör en sida om valuta handel , lägg en dag på att studera hur det går till .
Skriv en längre artikel om det .
in med en snygg design !

ge den tillbaka länkar med ordet forex
se till så den rankar ens top 20 - det räcker på "forex"
så har du garanterat 2$ om dagen.

vissa klick inom den branchen betalar upp till 3$ per klick (av min erfarenhet)

Kristoffer G 2008-07-14 22:54

En ide som jag tog upp i min blogg och hoppades på att något skulle knycka av mig :)

Ordna ett virtuellt kök online där folk kan använda tillgängliga ingredienser för att laga en egen måltid. Anställ en kock som lagar det användaren knåpade ihop och anställ någon som kan köra ut det till personen. Börja med utkörning i en stad...

Du kan sedan expandera ( typ franchise) där andra kan ha sin virtuella restaurang med speciell inriktning (husmanskost, sushi osv) som sköter allting men använder plattformen för det virtuella köket och bara fyller på med sina egna råvaror.

Hoppas alla förstod vad jag menade :)

Hur som helst så är detta väldigt knepigt att genomföra... men otroligt roligt om det hade funnits något sådant. Jag hade testat beställa mat där ifrån i alla fall :)

digiArt 2008-07-15 08:28

Citat:

Originally posted by Brazzan@Jul 14 2008, 22:54
En ide som jag tog upp i min blogg och hoppades på att något skulle knycka av mig :)

Ordna ett virtuellt kök online där folk kan använda tillgängliga ingredienser för att laga en egen måltid. Anställ en kock som lagar det användaren knåpade ihop och anställ någon som kan köra ut det till personen. Börja med utkörning i en stad...

Du kan sedan expandera ( typ franchise) där andra kan ha sin virtuella restaurang med speciell inriktning (husmanskost, sushi osv) som sköter allting men använder plattformen för det virtuella köket och bara fyller på med sina egna råvaror.

Hoppas alla förstod vad jag menade :)

Hur som helst så är detta väldigt knepigt att genomföra... men otroligt roligt om det hade funnits något sådant. Jag hade testat beställa mat där ifrån i alla fall :)

Grym idé. B)

digi 2008-07-15 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av digiArt
Citat:

Ursprungligen postat av Brazzan
En ide som jag tog upp i min blogg och hoppades på att något skulle knycka av mig
Hoppas alla förstod vad jag menade
Hur som helst så är detta väldigt knepigt att genomföra... men otroligt roligt om det hade funnits något sådant. Jag hade testat beställa mat där ifrån i alla fall

Grym idé.

Indeed, men sjukt jobbig att genomföra :P
Om någon slaskar ihop en soppa med soya, senap, en näve smörgåsgurka och spiskummin. Tar kocken då på sig ansvaret för att det ska smaka gott, eller får kunden skylla sig själv? Kanske är en smart idé, kunden kan ju aldrig har invändningar på maten eftersom det i så fall är kunden själv som är kass på att laga mat... hmmm... :)

FredrikNas 2008-07-15 09:31

Hyffsat råvarulager man måste stå med, sen med tanke på svinn blir det ju ganska svårt :P

Kristoffer G 2008-07-15 10:18

Gäller att man har lite kapital att investera :) Hur som helst så är det genomförbart och vore jävligt coolt om något med möjlighet hade gjort det! Man får ju även se till att användaren förstår att det han lagar.. det får han.... man kan ju också se till att man kan betala online.

eThor 2008-07-16 00:50

Haha,
Skriver mitt första inlägg här på sidan, då jag känner att jag måste kommentera kock-idén. Det är tre användare som kommenterat utan att konstatera att du får exakt samma sak om du stänger av och går ifrån datorn och in i köket, så nu undrar jag om alla ser ironin och spelar med? Eller om jag är först att konstatera att det är dags att stänga av datorn ;)

Annars var det så skönt geekigt :D

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson