Citat:
Ursprungligen postat av Novocain
Citat:
Ursprungligen postat av Kedi
För det första så har någon/några använt mina två email adresser utan min vetskap och för det andra har jag inte bett om att få dessa 188 mail från Blip/Blipville och för det tredje så har jag skrivet till Blip/Blipville angående detta men de svarade inte.
Jag tänker anmäla Blip/Blipville för detta i och med att det rör sig om oönskade mail till mina email adresser.
|
Ja men hur kan du mena att detta är blipvilles fel? om du driver en tjänst och skickar utskick till dina medlemmar som har registrerat sina emails så gör du väl inget fel?
Det är väl snarare dom som har "lånat" din email du får ta upp detta med. Eller dig själv som tydligen inte har tillräcklig säkherhet på det egna systemet. Eftersom att Blipville.se kräver att du verifierar ditt medlemskap med en länk som skickas till den email du anger, d.vs då har dessa personer varit inloggad på din mail och aktivt använt den, vilket alltså är ditt eget fel i.om bristande säkerhet/kunskap om säkerhet, och inte blipville / Tv4.
Hur kan du tro att du vinner något på en sådan anmälan?
|
Lite svårt att ta med den/de som har använt mina email adress till för att kunna registrera falska konton på Blip/Blipville eftersom jag inte ens vet vem/vilka de är.
Ingen/inga personer har alltså varit inloggad på mina mail i detta fall. Så anklaga inte mig i detta fall eftersom detta inte är mitt fel.
Sedan har jag inte bristande säkerhet/kunskap om säkerhet utan jag har goda kunskaper i säkerhet.
Sedan är det lätt att kolla upp om någon/några har varit inloggad i de aktuella användarna genom att registrera sig själv där och kolla.
Du kan inte skriva att det är mitt fel i detta fall eftersom jag inte har begärt att få denna aktiverings mail från Blip/Blipville.
Ta reda på fakta först innan du anklagar mig i detta fall. Inte mitt fel att någon har utnyttjat mina email adresser till att skapa falska konton på Blip/Blipville.
|