WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Stort sortiment av bärbara datorer? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30226)

zooloo 2008-06-30 10:23

Ska till stockholm nu på torsdag och behöver köpa en lätt och smidig bärbar dator. Har ni några tips om vilka butiker som har stort utbud så jag kan känna på ett gäng olika bärbara modeller?

mvh zooloo

jonny 2008-06-30 10:29

Det är väl de stora kedjorna typ PCCity och sånt som har flest modeller att känna på. De flesta finns dock utanför stadskärnan.

b_andersson 2008-06-30 11:07

Jag skulle rekommendera Mediamarkt i kungens kurva, dom har så vitt jag vet störst utbud som man kan känna på.

jomper 2008-06-30 11:29

Tyvärr är det alltid konsumentmodeller och allt för ofta utgående sådana som säljs på siba & co.

jonny 2008-06-30 11:45

Jag hittade en hel del vasst på Computer City som jag kände på innan jag köpte min TX3, så det är inte bara gammalt skräp.

zooloo 2008-06-30 14:54

Tack för tipsen, kom gärna med fler! MM i Kungenskurva blir nog ett stopp då! Jag har bil så ytterområden är inga problem :)

mvh zooloo

Alpha 2008-06-30 15:09

Här i kungens kurva vid IKEA finns Mediamarkt, Onoff, Expert, Siba, Computer City och Elgiganten.

Bara att springa in i butikerna och "testa/känna" ifall du nu vill göra det..

PCcity finns närmast vad jag vet i Sickla stormarknad 10min ifrån Kungens kurva.

Lycka till..

Magnus_A 2008-06-30 19:56

Inwarehouse på Birger Jarlsgatan 6 har en del att titta på, men inget att köpa på plats.

klein 2008-07-01 06:33

Citat:

Originally posted by jonny@Jun 30 2008, 10:29
Det är väl de stora kedjorna typ PCCity och sånt som har flest modeller att känna på. De flesta finns dock utanför stadskärnan.
PC City är värdelösa, var vid deras butik i Barkaby. Personalen kunde ingenting , dom sålde inte t.e.x Linksys routrar , dom försökte lura på folk massa skräp som man inte behöver.

Media Markt i KK är bra. Där finns grejerna uppställda , man kan känna och klämma på dem. Försäljarna är inte påstridiga.

Man kan känna klämma på en modell som passar en, sedan köper man datorn från t.e.x TechData eller GNT.

robertsson 2008-07-01 07:07

Alla stormarknadskedjor suger. Jag har blivit utslängd och portad från Siba i Haninge efter att ha avslöjat en bluff på deras laptopavdelning.

Skulle hjälpa en bekant köpa laptop och vi var inne i butiken och titta. Jag hittade en modell som såg intressant ut och frågar säljaren som även råkade vara butikschef. Jag ställde lite allmäna frågor och frågar även om datorn är ny. JA fick jag till bestämt svar - "Jag packade personligen upp den ny från kartong i morse", vilket gjorde mig förvånad då jag såg att datorn var registrerad på ett ovanligt namn, och jag dessutom kände en präst med detta namn. Efter en koll i "mina dokument" där det låg massa dokument som hade kyrklig anknytning konfronterade jag säljaren med detta som blev rasande och började hota mig och vifta med nävarna varefter jag blev utsläng från butiken.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson