![]() |
Hej,
En sak som stör mig är att min sajt helt saknar rubrik på google sedan en tid: http://www.google.se/search?q=site%3Awww.d...F-8&hl=sv&meta= Någon som har koll på varför det blir så här? Varför tar den inte längre det som står i <title> på sidan? Tack på förhand! Mvh Anders |
Det är antagligen därför att sidan redirectar till din Flashsida. Eftersom besökarna inte ser sidan så sparar inte heller Google information från den (annars skulle du lätt kunna ha en title som Google läser medan besökarna ser en helt annan).
|
Haha.
Det är inget bra tips att visa annan data för google än för dina riktiga besökare. Google kan uppskatta det som spam.. mitt tips är juh att sluta använda flash .. heh |
OK, Tack för ditt svar! Blev lite fundersam bara eftersom det fungerat tidigare.
Så alla redirect-javascript för att detektera flash är inget att rekommendera med andra ord!? /Anders |
Skall inte säga att det inte är anledningen, men troligtvis inte.
Detta är ganska vanligt förekommande i en uppdateringscykel hos Google. Båda sidorna (redirecten och flashsidan) har samma tillar & beskrivningar. Ta det lungt, det löser sig av sig själv. Men, om jag vore som du så skulle jag ta bort redirect sidan direkt. |
Citat:
Har inte hittat någon annan bra lösning som inte använder sig av redirect för detta. Men flash-plugin är kanske så vanligt att man borde slopa det helt. Kanske det du menade? Tack alla för synpunkterna. Sluta använda Flash var ett påhopp som heter duga. :ph34r: Trevlig helg! /A |
Och ganska korkat !
Hur vore det om Google & Macromedia kom på en lösning så att även text i Flash kan läsas. Borde väl inte vara helt omööjligt eftersom Alltheweb en gång i tiden läste länkar i en Flashfil :rolleyes: Ha du kvar din "Flash detect". Det är inte det som är felet. Gör istället en "vanlig" html hemsida för sökmotorerna med. |
Gör det enkelt för användare - gör det enkelt för sökmotorer. Slopa flash.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson