WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Snapback/backorder av .com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30087)

Spindel 2008-06-23 17:41

Vilka seriösa aktörer finns förutom Pool.com och Snapnames.com?

Alex 2008-06-23 18:03

Ptja, Godaddy.com erbjuder snapback. Har lyckats snappa några bra domäner med dem.

Spindel 2008-06-23 18:14

Citat:

Originally posted by Alex@Jun 23 2008, 17:03
Ptja, Godaddy.com erbjuder snapback. Har lyckats snappa några bra domäner med dem.

Deras hemsida är oerhört rörig. Sökte på domänen men de erbjöd bara backorder på .info-domänen som "expires" i december...

Har de inte snapback på .com?

Lundmark 2008-08-19 22:01

Vilken sida är bäst på snapback när det gäller .com? finns det någon svensk?

Edit: Dessa funkar ju att man ska lägga ett bud och sedan kan andra se att man har lagt ett bud och kan lägga över..... är det ingen som bara försöker regga den åt mig när den går ut?

Spindel 2008-08-21 19:43

Citat:

Originally posted by Lundmark@Aug 19 2008, 22:01
Vilken sida är bäst på snapback när det gäller .com? finns det någon svensk?
Edit: Dessa funkar ju att man ska lägga ett bud och sedan kan andra se att man har lagt ett bud och kan lägga över..... är det ingen som bara försöker regga den åt mig när den går ut?

De bästa snapback-företagen är Snapnames.com, Pool.com samt Namejet.com.

Man får även kolla upp vilket ombud som har registrerat den domänen som går ut. Är det t.ex. Network Solutions så brukar domänen förlängas ett år och släppas som "Pre-release" på Namejet exklusivt.

Lite smutsiga metoder har jag märkt. Inget jag rekommenderar men nu är ju .com den viktigaste internationella domänen.

claes 2008-08-24 16:56

Citat:

Originally posted by Spindel@Aug 21 2008, 19:43
Man får även kolla upp vilket ombud som har registrerat den domänen som går ut. Är det t.ex. Network Solutions så brukar domänen förlängas ett år och släppas som "Pre-release" på Namejet exklusivt.

Vem i så fall anlitar man för att snappa en joker.com-domän?

Spindel 2008-08-24 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av claesm
Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Man får även kolla upp vilket ombud som har registrerat den domänen som går ut. Är det t.ex. Network Solutions så brukar domänen förlängas ett år och släppas som Pre-release på Namejet exklusivt.

Vem i så fall anlitar man för att snappa en joker.com-domän?

Du skulle ju kunna maila och fråga, men vad jag vet så ger de ingen förtur till någon backorder-tjänst utan du kan ju då lägga backorder hos Pool, Snapnames och Namejet.

Beställ hos alla tre, det kostar ju inget förutom om de snappar domänen åt dig.

RobinGbg 2009-01-21 22:24

Det är så att om några veckor släpps förhoppningsvis en .com domän som jag verkligen vill ha.
Hur ska jag göra för att vara säker på att jag får den?

Jag har alla mina domäner samlade på Dynadot.com och vill gärna ha den domänen där med.

Ser helst också att jag kan betala med Paypal.

ZN 2009-01-23 11:02

Citat:

Originally posted by RobinGbg@Jan 21 2009, 23:24
Det är så att om några veckor släpps förhoppningsvis en .com domän som jag verkligen vill ha.
Hur ska jag göra för att vara säker på att jag får den?
Jag har alla mina domäner samlade på Dynadot.com och vill gärna ha den domänen där med.
Ser helst också att jag kan betala med Paypal.

Lägga ett tillräckligt högt bud? :)
Vilken registrar som snappar den vet man aldrig, du får flytta den i efterhand.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson