![]() |
jag har tittat på lite olika webbhotell och i värsta fall blir det nog surftown. om vi glömmer loopia för en liten stund, vilka webbhotell erbjuder .nu-domäner och egen blogg för en billig peng? gärna svenska webbhotell, gärna registrering utan att man behöver ange pers.nr. tips någon?
|
Domänen behöver du inte köpa av webbhotellet du väljer.
|
One.com i så fall, dock har dom ej .nu domäner, men 1 år för webbhotellet är typ 300 spänn exkl moms.
|
ok. jag tycker att det är enklast att registrera domänen på samma webbhotell där jag sedan även ska vara. det kostar ju också att flytta domänen. one.com hade jag också tittat på och jag hade nog också tagit dem om de hade hostat .nu. det är ju inte så att det absolut måste vara .nu, något likvärdigt (= rätt så mkt anonymt) går lika bra. jag minns inte, om one.com över huvudtaget hostade sådana domäner, men några andra tips kanske?
|
Vill du ha tex en wordpress blogg?
Då skulle jag rekommendera binero.se dom kör kampanj nu under em, vilket jag tog. Halva priset på webbhotell och startavgiften. Sen har dom massa för installarade script, som gör det ännu enklare att installera en blogg + svensk och bra support. Skulle också vilja rekommendera oderland.se som kör med cpanel och fantastico där också wordpress ligger för installerat. Oderlands support är också bra och snabb. Men frågan är hur pass viktig din blogg kommer vara finns billigare och dyrare alternativ. Sen finns det gratis webbhotell där du kan få en hemsida och wordpress blogg gratis. |
Ta en titt här: http://www.webmasternetwork.se/f23.html
Finns flertalet webbhotell i Sverige du kan välja. |
alltså vilken blogg det är spelar ingen roll. jag har wordpress just nu på en annan domän. bara det är en blogg som fungerar och webbhotellet inte rånar mig samt har .nu så är jag nöjd. ska kolla på binero och oderland, tack för hjälpen så länge. jag hojtar till om jag inte kan bestämma mig ;)
|
det är ju förresten en djungel när det gäller prislistorna som gärna skrivs så krångligt det bara går. men har jag förstått det rätt, surftown tar mindre betald för en likvärdig tjänst? de har ju också wordpress förinstallerade och jag har inte hört dåligt om dem.
|
Det enda och riktiga saningen är: Du får vad du betalar för.
Men som jag skrev ovan. Du får se till vad du behöver? Med plats, bandbredd m.m. Jag startade på web10 som kostar 10kr/månad. Men för en tia månad kan man inte begära för mycket vilket märktes enligt min åsikt. |
en vanlig liten blogg är det jag behöver. inte mycket bilder, förmodligen inte lika många besök som blondinbella ;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson