WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Mailtjänst/klient (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30012)

Gustav 2008-06-18 17:31

Jag vet att frågan har varit upp förre, men jag kan inte hitta så mycket när jag söker. Framförallt eftersom jag inte ens vet vad det jag letar efter kallas för.

Jag är ute efter en e-postklient/tjänst som fungerar bra till kundsupport - där flera personer besvarar mail till samma e-postadress. Jag såg att Google har en sådan tjänst som de kallar för Google Apps Premierutgåva. Jag tror i alla fall att det är vad jag letar efter. Någon som kan ge lite kommentarer och synpunkter eller som har erfarenheter att dela med sig av?

I dagsläget kör jag en egen server med Thunderbird som e-postklient och det har fungerat bra hittills. Men nu är vi flera som ska sköta kundsupporten parallellt. Jag har provat att köra ett IMAP-konto med Thunderbird, men det blev oöversiktligt vid större mängder mail.

klein 2008-06-18 17:47

Citat:

Originally posted by Gustav@Jun 18 2008, 17:31
Jag vet att frågan har varit upp förre, men jag kan inte hitta så mycket när jag söker. Framförallt eftersom jag inte ens vet vad det jag letar efter kallas för.

Jag är ute efter en e-postklient/tjänst som fungerar bra till kundsupport - där flera personer besvarar mail till samma e-postadress. Jag såg att Google har en sådan tjänst som de kallar för Google Apps Premierutgåva. Jag tror i alla fall att det är vad jag letar efter. Någon som kan ge lite kommentarer och synpunkter eller som har erfarenheter att dela med sig av?

I dagsläget kör jag en egen server med Thunderbird som e-postklient och det har fungerat bra hittills. Men nu är vi flera som ska sköta kundsupporten parallellt. Jag har provat att köra ett IMAP-konto med Thunderbird, men det blev oöversiktligt vid större mängder mail.

Varför inte köra ett ärendet hanteringsystem typ Cerberus Helpdesk? Där kan flera vara inne, man flytta över case på varandra och följa upp dem.

Gustav 2008-06-18 18:06

Citat:

Originally posted by klein@Jun 18 2008, 17:47
Varför inte köra ett ärendet hanteringsystem typ Cerberus Helpdesk? Där kan flera vara inne, man flytta över case på varandra och följa upp dem.
Ok, jag ska kolla upp Cerberus Helpdesk. Tack för tipset.

Jag har alltid skött kundsupporten själv, eftersom jag vill ha nära kontakt med kunderna (annars får jag ingen feedback på hur kunderna upplever företaget). Men nu har det blivit så pass mycket att jag inte längre orkar sköta det själv. Att dela på kundtjänsten är dock något nytt för mig, så jag har verkligen noll koll på hur det går till rent tekniskt.

Kom gärna med fler tips om ni har egna erfarenheter.

Weaver 2008-06-18 18:19

Har också bra erfarenhet av Cerberus och kan rekommendera det.

nomicon 2008-06-18 20:32

Kolla http://otrs.org/

MMC 2008-06-19 00:40

Annars är Mailroom från Sproutit en jäkligt cool webbapplikation: http://www.sproutit.com/mailroom som verkar passa din situation som handen i handsken. Observera att jag bara testkört programmet, inte i produktion.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson