![]() |
Jag sitter på en .se domän som är lite speciell/unik, som jag vet vad JAG vill göra med, men känner att det är lite "out-of-my-league"....domänen som sådan bör dock helt klart ha potential (även om det som är speciellt/unikt med den Kan tala emot den)
Så...hjälp...råd...från någon luttrad räv ? Jag vill inte gå ut med domänen här, är det någon som vill ge specifika råd så kan jag specificera det i PM, ni som listat ut vilken domän det är får gärna inte skriva det. tack på förhand Micke |
Vad är det som gör att den är "out-of-your-league"?
Saknar du tillräckligt med kunskap i ämnet? |
outsourcing, eller försäljning kan ju fungera
|
Inte så mycket kunskap som resurser kanske, både finansiella och i form av kontakter.
I dagsläget är det inte aktuellt att sälja, eftersom jag tror att det finns en stor potential, och även om jag "vet" att intresset för domänen varit stort så tror jag inte någon är villig att betala vad jag vill ha. Hur outsourcar man en domän ? Alltså, jag vet ju att det egentligen är tålamod tid som gäller, om det nu verkligen finns en potential, men jag vill ha en genväg :) |
alltså, det är ju en "generisk" domän som har sin självklara, hyfsat stor, målgrupp, men för att dom ska komma måste det ju till relevanta tjänster...
|
Citat:
Givetvis vill jag hjälpa dig i den mån jag kan bidra, men det är direkt omöjligt, med den information du gett i tråden. Så tror du att jag kan ge intressanta råd eller aspekter är du välkommen.. //Peter |
Fast Peter vet ju vilken domän det gäller...och man kan ju säga det att jag har egentligen inga problem att "sälja in den" (med siffror, jämförande statistik med liknande siter osv, och kanske även vad jag tänkt med den) men problemet är ju lite att ska jag göra det själv och kontaktar företag x så är jag ju "nobody" och har inget att komma med, med rätta, jag antar att det är ganska många som hört "jaha, kan man tjäna pengar på det..."...
Sen kan jag ju också ha helt fel, det kanske inte finns någon potential, jag hittade en gammal försäljningstråd på flashback där priserna låg i spannet 3 kr till 350.000...på sagda domän |
Nästan oavsett vad skräp du slänger upp ökar värdet på en domän kraftigt när något är i drift på den.
|
Sen kan man ju göra frågan mer generell om man vill. Om jag har en "vanlig" affärsidé som jag kan presentera, så finns det ju massor med ställen att vända sig till för hjälp, råd och även pengar.
T.ex tycker JAG personligen att annonsnätverken borde kunna vara intresserad av att återinvestera en del pengar till idéer som kan resultera i intressanta kanaler för dom att annonsera på. Magnus: det är klart, och jag är medveten om det, och att det rullar på ganska snabbt när det börjar (med relevant innehåll såklart) men när det gäller just den här domänen så är det lite så, att den har ett möjligt publikt underlag på säg 50.000-100.000 personer, vilket borde kunna resultera i 1000-10.000 besökare per dag (om man gör en rak jämförelse med..."liknande" sidor) MEN, detta gäller bara om, igen, innehållet är relevant, och innehållet måste hålla en viss nivå för att det ens ska vara värt att försöka... |
Nähä, ingen ? (bump)
Jag undrar (och nej, det är inte sagt i ett provokativt syfte) lite vad ni som är här har för sidor, jag kanske till och med rakt upp och ner kan efterlysa någon som är webmaster på säg en kommun....eller liknande... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson