![]() |
Hej,
Är det någon som har erfarenhet av att installera PHP på IIS:en? Krångligt? Funkar det bra? Prestanda? |
Det finns installers för windows som fungerar nu mer, så i normalfallet räcker det med ett par klick.
|
Låter lovande...
Är det någon som har något att rekommendera som fungerade bra? |
Ja, installern som finns på php.net. DOH!
På en produktionsmaskin så skulle jag personligen ändra sökvägar till temp osv. |
jag har gjort det och det var som tidigare sagt lätt med hjälp av windows-installern.
DOck hade jag lite problem med att få MySql att fungera först då tjänsten för php inte läste av rätt ini-fil och därmed var sökvägen till dll-erna, som krävs för MySql, felaktiga. |
Om möjligt så ska du köra PHP under Windows Server 2008 och IIS7. Anders hos oss har labbat (och bloggat) en del med det och skillnaden mellan IIS6 och IIS7 är tydligen rätt så stor.
Personligen skulle jag aldrig tänka ens kunna tänka mig att köra PHP under något annat än BSD/Lunix :) |
PHP 5.x funkar dock bra under Windows 2003 tillsammans med Apache
|
Installera FastCGI från Microsoft och det fungerar klockrent med PHP 5.x på 2003:
http://www.iis.net/php |
Kanon!
Tack för alla svar, kör FastCGI från MS tillsammans med PHP 5.2.6 verkar rulla på bra än så länge. |
Annars om man tar ZIP filen för PHP så finns det en ypperlig INSTALL fil :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson