![]() |
Facebook bannar nu Google Friend Connect som lanserades nyligen.
Vad tror ni om det? Är detta ett smart drag från Facebook eller början till Facebooks fall? Blir GBook Googles nästa? Källa: http://developers.facebook.com/news.php?bl...log=1&story=111 |
Jag tycker det är ett bra drag av Facebook. Äntligen finns det någon stor aktör som på allvar försöker hejda Googles framfart.
|
Jag måste hålla med om det HenSod, det känns som om det behöver finnas företag som säger från mot Google.
|
"... början till Facebooks fall" Vad är uppe med alla domedagsprofeter? Får det en att känna sig bra inuti när man kacklar ur sig sånt här larv? Förstår ej.
|
facebook börjar ju ta åt sig mer kritik och börjar bli bättre.. snart på svenska också.. om 2 år kanske ja blir medlem :)
google connect är väl helt okej för små sidor som vill ha ett nätverk.. tror inte de blir någon jätte hit.. men open id kommer nog slå igenom.. tror nog att alla communitys om 5 år bör ha open id. |
Citat:
Hur som helst - att FB just bannar Google kan skapa negativ publicitet för dem, och om du inte visste så ökar inte användarantalet på Facebook som det gjorde för ett halvår sedan, vilket även gäller besöken källa. Det är det som jag menar med "fall". Om du vill klaga på min formulering så får du i fortsättningen ta det via PM, det tillför knappast något till läsarna. |
Citat:
Dom välkomnar google att nyttja FB, så länge de följer ToS. Ser inget konstigt i detta ö.h.t /Martin |
För mig känns det mer som att Facebook vill kapa andelar av googles dominans på webben, säger inte att det är bra eller dåligt. Men det känns som de vill att deras tjänster ska användas istället för googles och därmed inte samarbeta med google på de punkterna som de krockar.
Att facebook inte växer som det gjort är nog för att hypen lagt sig. Alla "adons" och skit är nog också nåt de borde fan ta bort i den europeiska verisionen som jag och de flesta andra enbart finner som ett irritationsobjekt. |
Tror det blir svårt för GBook att försöka ta över som någon ledar figur inom community segmentet då FB är otroligt starka och folk är trötta på att byta community etc.
|
Jag vet inte varför, men Facebook har aldrig tilltalat mig.
Någon som känner samma sak? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson