WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Verksamhet och varumärke säljes (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=29277)

klinga 2008-05-13 16:13

Hej!

Verksamhet
Jag driver i dag ett företag där jag hittat en populär vara utomlands, gjort om den lite, låtit den produceras i Kina, och tagit den till marknaden i Sverige. Jag har i dagsläget ett lager med ca 600 st produkter. Branschen är "roliga prylar". Det är endast jag i hela världen som erbjuder just den här produkten, men det finns som sagt varianter av den utomlands. Kontaktuppgifter till producent i Kina ingår också.

Försäljning
Har i dagsläget en återförsäljare som jag regelbundet skickar varor till. Varorna säljs till återförsäljaren för 28 SEK exkl moms. Det finns stora möjligheter att utöka försäljningen. Jag har utan större ansträngning sålt varor personligen för 50SEK inkl moms och sålt totalt ca 500st under ett halvår.

Övrigt
Priset för varumärket och hela dess verksamhet (hemsida, varor, återförsäljare osv.) är 7 000 SEK eller högstbjudande

Säljes pga att jag inte längre har tid eller plats för verksamheten.

Varumärket i sig är också värt en hel del.

För mer info! PM

klinga 2008-05-13 16:16

Observera att 7000 SEK / 600 = 11.6 SEK vilket är under inköpspris. Om alla varor säljs till återförsäljaren för 28 SEK blir det totalt 16 800 SEK.

DAW 2008-05-13 17:39

Du har ett PM! :)

ermes70 2008-05-13 21:14

Citat:

Originally posted by klinga@May 13 2008, 16:13
Hej!

Verksamhet
Jag driver i dag ett företag där jag hittat en populär vara utomlands, gjort om den lite, låtit den produceras i Kina, och tagit den till marknaden i Sverige. Jag har i dagsläget ett lager med ca 600 st produkter. Branschen är "roliga prylar". Det är endast jag i hela världen som erbjuder just den här produkten, men det finns som sagt varianter av den utomlands. Kontaktuppgifter till producent i Kina ingår också.

Försäljning
Har i dagsläget en återförsäljare som jag regelbundet skickar varor till. Varorna säljs till återförsäljaren för 28 SEK exkl moms. Det finns stora möjligheter att utöka försäljningen. Jag har utan större ansträngning sålt varor personligen för 50SEK inkl moms och sålt totalt ca 500st under ett halvår.

Övrigt
Priset för varumärket och hela dess verksamhet (hemsida, varor, återförsäljare osv.) är 7 000 SEK eller högstbjudande

För mer info! PM

hej

jag kan vara intresserad av din verksamhet. vänligen skicka mig mail med dina kontaktuppgifter så återkommer jag till dig.

[email protected]

eliasson 2008-05-13 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av ermes70
Citat:

Ursprungligen postat av klinga
Hej
Verksamhet
Jag driver i dag ett företag där jag hittat en populär vara utomlands, gjort om den lite, låtit den produceras i Kina, och tagit den till marknaden i Sverige. Jag har i dagsläget ett lager med ca 600 st produkter. Branschen är roliga prylar. Det är endast jag i hela världen som erbjuder just den här produkten, men det finns som sagt varianter av den utomlands. Kontaktuppgifter till producent i Kina ingår också.
Försäljning

Övrigt
För mer info PM

hej
jag kan vara intresserad av din verksamhet. vänligen skicka mig mail med dina kontaktuppgifter så återkommer jag till dig.
[email protected]

Vilket otroligt smart drag och skriva ut sin mail på ett välbesökt forum där det antagligen även robotar spidrar sina e-post adresser ;-)

klinga 2008-05-14 16:49

Tack för alla PM, besvarar alla ikväll

mikaelkrohne 2008-05-14 17:21

Hej är intresserad!
Skicka gärna ett PM!

THL 2008-05-15 08:26

Citat:

Citat:

Originally posted by klinga@May 14 2008, 16:49
Tack för alla PM, besvarar alla ikväll

Har du skickat ut alla pm? I så fall har du missat min förfrågan.

Hitta! :huh:

/Thomas THL

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson