WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Proinet - Bekräftelse på avbeställning (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28556)

Aerpe 2008-04-11 13:55

Tjena WN:are,

Jag är ganska säker på att någon här har sagt upp ett webbhotell hos proinet, så min fråga är fick ni något bekräftelse brev/e-post på att er tjänst är avbeställd?

Citat:


En uppsägning skall vara Proinet HB tillhanda minst 30 dagar innan dess att innevarande abonnemangsperiod löper ut. Om en uppsägning inte inkommer inom denna tid så löper abonnemanget vidare enligt föregående abonnemangsperiods längd. Uppsägning ska göras via brev eller fax med hjälp av uppsägningsblankett som Proinet HB tillhandahåller för nedladdning från adressen www.proinet.se/blanketter/. Om Abonnenten saknar tillgång till denna uppsägningsblankett så är det möjligt att skicka in en skriftlig uppsägning innehållande kundnummer, domännamn, underskrift samt namnförtydligande. Uppsägning är inte fullgjord förrän kund erhåller bekräftelse på uppsägning ifrån Proinet HB, denna bekräftelse skall kunna uppvisas vid anmodan om oegentligheter föreligger.

Faxade iväg min avbeställningsblankett för ett par veckor sedan ( veckan innan påsk för att vara korrekt ), efterfrågat bekräftelser på avbeställning via e-post på både sales och ekonomi men inget svar.

Kontakt via telefon och support sidorna kommer jag inte åt alls.

MVH
Robert

Nicklas 2008-04-11 15:03

Jag har inte fått någon bekräftelse av dem men jag sparade sändningskvittot om det nu gäller som bevis på att de har mottagit faxet.

Aerpe 2008-04-11 15:27

Citat:

Originally posted by Nicklas@Apr 11 2008, 15:03
Jag har inte fått någon bekräftelse av dem men jag sparade sändningskvittot om det nu gäller som bevis på att de har mottagit faxet.
Usch, känns inte tryggt även om det inte handlar om grova pengar så är det ändå onödiga utgifter och väldigt distraherande.

Aerpe 2008-04-14 11:30

Kan man vända sig till Konsument Verket och rapportera det för ett "safety net" kanske?

Norman 2008-04-14 16:27

Nu tror jag inte ProInet är oseriösa att hävda att de inte fått avbeställningar om de verkligen fått det.
Har du sändningskvitto är det ju bara å visa.

Finns dock oseriösa firmor som Yreg och liknande bluff-företag som byter postbox varannan vecka så de aldrig kan bli nådd med uppsägningsblanketter. Det är en strategi dessa företag kör för att kunna skicka faktura på faktura.

Aerpe 2008-04-14 16:39

Citat:

Originally posted by Norman@Apr 14 2008, 16:27
Nu tror jag inte ProInet är oseriösa att hävda att de inte fått avbeställningar om de verkligen fått det.
Har du sändningskvitto är det ju bara å visa.

Finns dock oseriösa firmor som Yreg och liknande bluff-företag som byter postbox varannan vecka så de aldrig kan bli nådd med uppsägningsblanketter. Det är en strategi dessa företag kör för att kunna skicka faktura på faktura.

Första gången jag handskas med dom så det är lite tråkigt hur som helst att inte få någon respons.

Jag är inte missnöjd med den tjänst jag fick när jag använde servern, men månad efer månad gick utan att Ruby on Rails paketet lanserades för en "upgrade".

I samband med det och att jag gick över till Rails helt hade jag inte tid att vänta.

Vill inte känna mig som en idiot och faxbomba dem heller men det får la bli ett oskyldigt fax till för att lugna nerverna lite.

klein 2008-04-15 08:13

Citat:

Ursprungligen postat av Aerpe
Citat:

Ursprungligen postat av Norman
Nu tror jag inte ProInet är oseriösa att hävda att de inte fått avbeställningar om de verkligen fått det.
Har du sändningskvitto är det ju bara å visa.

Finns dock oseriösa firmor som Yreg och liknande bluff-företag som byter postbox varannan vecka så de aldrig kan bli nådd med uppsägningsblanketter. Det är en strategi dessa företag kör för att kunna skicka faktura på faktura.

Första gången jag handskas med dom så det är lite tråkigt hur som helst att inte få någon respons.

Jag är inte missnöjd med den tjänst jag fick när jag använde servern, men månad efer månad gick utan att Ruby on Rails paketet lanserades för en "upgrade".

I samband med det och att jag gick över till Rails helt hade jag inte tid att vänta.

Vill inte känna mig som en idiot och faxbomba dem heller men det får la bli ett oskyldigt fax till för att lugna nerverna lite.

Förnärvande får man ingen bekräftelse på uppsägning av sitt proinet konto.
Just håller på och laga supporten för proinet, sedan kommer ett antal nya tjänster vart tiden lider

htiawe 2008-04-15 19:33

Är det inte möjligt att skicka ut manuella bekräftelser på uppsägningar av konton?
Det är verkligen information man vill ha.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson