WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Serverhall med TV (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=2854)

catharsis 2004-07-21 13:16

Hej!

Letar med ljus och lyckta efter en serverhall med TV möjligheter, analoga eller digitala, allt är av intresse. Någon som vet någon leverantör som erbjuder detta?!

David 2004-07-21 14:15

Vad menar du? Du vill kunna ta emot TV-signaler i hallen? I vilket syfte?

morphius 2004-07-21 16:53

hum, han har väl långtråkigt på jobbet antagligen, sitta å övervaka samma korridårer å rakskåp när det aldrig händer ngt blir nog lite tråkit :), varför inte köpa en liten anten typ husvagnsanten å ha inne?, skulle jag gjort.
annars så är jag på G att köpa server hall och då skulle du kunna få hyra in dig i några rackskåp. och dv skulle funka att fixa där.
om det jag ev köper serverhallen så kommer den ligga i huddinge och köra songnetworks linor. lokalen har en pizzeria ovanför sig och är larmad 2 gånger, dels kod för att komma in + rörelsedetektorer och det finns inga fönster.
ev kommer vi montera axis nätverkskameror.

MVH Johan Hjälte
Mail: [email protected]

kullervo 2004-07-22 21:20

Citat:

Originally posted by morphius@Jul 21 2004, 16:53
hum, han har väl långtråkigt på jobbet antagligen, sitta å övervaka samma korridårer å rakskåp när det aldrig händer ngt blir nog lite tråkit :), varför inte köpa en liten anten typ husvagnsanten å ha inne?, skulle jag gjort.
annars så är jag på G att köpa server hall och då skulle du kunna få hyra in dig i några rackskåp. och dv skulle funka att fixa där.
om det jag ev köper serverhallen så kommer den ligga i huddinge och köra songnetworks linor. lokalen har en pizzeria ovanför sig och är larmad 2 gånger, dels kod för att komma in + rörelsedetektorer och det finns inga fönster.

MVH Johan Hjälte

De flesta serverhallar har nog inte så bra TV-mottagning i sig. Tjocka väggar utan fönster.

naredi 2004-07-22 23:35

Citat:

De flesta serverhallar har nog inte så bra TV-mottagning i sig. Tjocka väggar utan fönster.
Det går kanske in någon sladd från taket där antennen sitter?

morphius 2004-07-22 23:43

japp klart det går!, kontakta ansvariga för serverhallen.

catharsis 2004-07-23 14:39

Citat:

Originally posted by morphius@Jul 21 2004, 16:53

MVH Johan Hjälte

Låter intressant, blir det av så hör av dig till mig.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson