![]() |
www.one.com är nere, och ja hostar en av mina sidor där, så sidan går ej komma åt.
Varit nere ca 1 timma nu. någon som vet vad som hänt? tur man bara använder one ett tag till framöver. Någon som har tips på bra webbhotell om det är mycket trafik som ska gå igenom? Ett webbhotell som ska klara 2000 medlemmar online samtidigt! så man har nått som håller ett tag :) |
2000 medlemmar online samtidigt låter som en egen server.
Blir en hel del besök per dag det. Rätta mig om jag har fel. Misstänker att vanliga webbhotell inte riktigt gillar det här och troligtvis inte du heller i längden. |
sasserdude: Vart är du på semester förresten? eller är du hemma igen? :oT
Om du har 2000 medlemmar online samtidigt ska du skaffa dig en dedikerad server. Har själv en dedikerad sådan via theplanet.com. |
Är det ofta 2000 besökare online eller är det ett extremt tillfälle? Är det generellt så högt tryck på sidan så bör du som övriga påpekat inte ens fundera över att lämna One. Huruvida du behöver en dedikerad server kan diskuteras dock, det beror lite på vad du har för trafik (i bytes räknat, ej antal besökare) och om det öht kan motiveras ur en ekonomisk synvinkel.
|
Det är upp igen, låg bara nere i 50 min för mig.
|
tack för hjälpen, jag tänkte ha 2000 användare/online som tak, så att det inte blir slött i början när ja lanserar sidan.
blir en dedikerad då senareom kanske 2 månader. Alto: semester och semester, har den i sverige iaf, men långt hemmifrån hehe. men kommer hem om en vecka eller 2. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson