![]() |
Hej!
Jag undrar om någon har prövat bluehost.com Jag tänkte flytta min blogg från en gratissida till något mer seriöst med wordpress och domänamn. på wordpress hemsida länkades det till just bluehost och dreamhost. Vet inte vad man ska välja men man får lite adwordscredits och sånt på bluehost. |
Tycker du istället skall lägga en hundring hos Manufrog istället om du vill köra en billig men dock stabil webhost. Servrarna är förvisso placerade i USA men hastigheten är helt klart OK. Cpanel ingår där du men några klick kan installera wordpress.
|
Låter väldigt intressant, sökte runt lite och det verkar vara både billigt och bra. En fundering bara:
Jag ska ju ha en blogg via wordpress, hur många besökare kan man ha per dag mellan tummen och pekfingret för de där 10 gigabyten trafik? |
Väldigt många. Eller ganska få. Om du ar en bild och videoblogg så går det ju en hel del trafik. Annars så räcker det riktigt länge.
|
OKej, jag kommer nog ha en del bilder misstänker jag, och kanske lite youtubeklipp men inget överdrivet.
|
Själva Youtube-klippen är dock ingenting som dras från din bandredd, då du embed'ar dem, dvs de körs direkt ifrån Youtube's sida fast visas på din.
Det finns ett flertal svenska leverantörer som erbjuder automatiserade/enkla Wordpress-installationer (och adwords-credits), så finns egentligen ingen anledning till att titta på den amerikansk marknaden efter ett webbhotell för en svensk blogg. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson