![]() |
Hej,
Andreas här. Jag driver ett par bloggar som är väldigt högt trafikerade, men jag tjänar förtillfället inga pengar på dom utan jag går minus varje månad, hehe :) Nu är det dags att tjäna pengar, men då är frågan, hur ska jag börja? Vilken metod är bäst? Kanske bra att tillägga att vi snackar om ca 10 000 unika besökare / dag. 90 % av våra besökare är ungdomar i åldrarna 13-20. Kan tänka mig att ta in vanliga annonsörer och fixa en bra deal för dom nu i början! Men hur ska man hitta dessa? Tack på förhand - Andreas. :) |
Adsense?
|
Jag skulle nog satsa på att försöka sälja in annonser direkt själv. Till att börja med så kan du ju ansluta dig till något av affiliate-nätverken så som agentinteractive.se eller affiliator.se.
Leta upp några bra annonsörer som passar din målgrupp. Det borde du hitta relativt lätt bland dessa nätverks annonsörer om din webbplats inte är mega-nischad. |
http://www.mmmedier.se betalar j-vligt bra..
|
Tack för tipsen, ska titta närmare på förslagen.
|
AndreasCa har du så bra trafik på bloggar borde du kunna få bättre avtal med de företag som finns presenterade på dessa affiliate sidor. Inget jag kan garantera naturligtvis, men testa för allt i världen!
Edit: Du kan ju också sälja länkar, både i syfte att driva trafik & seo länkar (om du har bra PR) Fördelen med PR länkar är ju att dom kan placeras i tex footer, där dom inte gör speciellt mycket skada på integritet & innehåll. |
*
|
Tack för era informativa inlägg, ska ansluta oss till lite olika nätverk.
Fick nyss ett mail från ADoperator, är det något vettigt? |
Om det gäller bloggen i din profil tror jag att det kan vara svårt att hitta fast betalande annonsörer då de kanske inte uppfattar sidan som seriös och något deras varumärke vill kopplas samman med, då fast betalande annonsörer ofta handlar om varumärkesexponering, men du kan säkert tjäna en del på erjbjudandekampanjer från affiliatenätverk.
|
Inget affilitinätverk där man får betalt per sidvisningar. Känns som att det hade varit det bästa i nuläget.
Några förslag på sådana affilitinätverk? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson