![]() |
Jag är lite nyfiken på vad ni tycker ska inkluderas på en CV sida. I 1 vecka har jag nu suttit och har redan skickat iväg den till några företag men kom på iden att kolla med andra först. Tar gärna imot all kritik. www. miche .se
MVH |
Ja... Snyggt, tycker jag, men sidan får inte palts på min skärm. Det är direkt obra. Jag kör 1280X800. Allt försvinner i nederkant och scrolla funkar inte heller.
|
Tack för ditt svar, trodde jag skulle komma undan med att bara centrera själva sidan i x läge :)
|
grymt! Något nyskapande tycker jag allafall att det är. Tummen upp
|
Tack, kul att höra :)
|
Kul ide. Men det ska fungera också, precis som föregående talare har jag en 1280*800 skärm.
När man klickar på en detalj i tidsaxeln åker man in. Och inget annat händer. Nåt mer ska man väl få? När man klickar igen så åker man ut -lite grann, det krävs två klick för att man ska komma tillbaka till ursprungsläget. (Firefox). CV/projektbeskrivning är nerladdningsbar .doc, detta bör man kunna få välja. Dessutom ska nedladdningsbara dokument av den typen vara låsta pdfer, tycker jag. När gardinen åkt ner kan man inte ta bort den annat än med ett klick på samma menyrad, lite begränsat. Länkarna fastnar i FF:s popupfälla. Kodexemplet är okommenterat. blå färg på svart botten är ... ehh... ironiskt? |
"Kul ide. Men det ska fungera också, precis som föregående talare har jag en 1280*800 skärm."
- Det håller jag med om vilket jag ska ändra på "När man klickar på en detalj i tidsaxeln åker man in. Och inget annat händer. Nåt mer ska man väl få? När man klickar igen så åker man ut -lite grann, det krävs två klick för att man ska komma tillbaka till ursprungsläget. (Firefox)." - faktiskt inte, du klickar på tidsperioden som zoomas in för att visa vad jag gjorde under den tidsperioden. Sen zoomar man ut igen. Ska inte vara något speciellt komplicerat utan bara en kul grej som visar vad jag jobbat med och studerat. "CV/projektbeskrivning är nerladdningsbar .doc, detta bör man kunna få välja. Dessutom ska nedladdningsbara dokument av den typen vara låsta pdfer, tycker jag." - Eftersom det är en CV sida och tanken är att företag ska kunna gå in och ladda ner min CV. PDF el .doc tycker jag är en smaksak men du har en poäng i det hela. "När gardinen åkt ner kan man inte ta bort den annat än med ett klick på samma menyrad, lite begränsat." - Du har en poäng där med :) "Kodexemplet är okommenterat." - Lite kommenatarer finns där men det är ju heller ingen tutorial utan ett exempel på hur jag bygger menyer i AS 3. "blå färg på svart botten är ... ehh... ironiskt?" - Faktiskt inte, tycker det passar bra men det är ju också en smaksak .. Tack för ditt inlägg Magnus, ska ta åt mej vissa av de saker du skrivit om :) |
Kul koncept, men som Xamda säger: 1280x800 så ser man inte all text i nederkanten.
|
Top baren går inte hela vägen i 1600 upplösning. Men det kanske den inte ska göra(?)
Ändå som har negativt med Flash sidor är att SEO hatar dem. Svårt att optimera dem för sökmotorer, vilket kan vara tråkigt. Annars snyggt! |
Udda tanke men kul, här skulle ju en domän som http://www.dincv.sepassa bra
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson