![]() |
Hej
Någon som vet om det går att skapa CustomErrors (med dynamisk skapad kod) med php-filer istället för html-filer för många olika webbplatser. Vi kör IIS6 och php5. Det jag vill åstadkomma är att använda mig av typ error404.php som ligger på ETT ställe på webservern, och få fram t.ex. besökaren ip-nr och vilken domän besökaren har hamnat fel på. Kanske visa tid eller något sådant... Servern har stöd för php, asp, dotnet m.m. Det verkar fungera för Apache, men verkar inte finnas något stöd för IIS? (Eller har jag fel?) Jag har testat men själva php-koden körs inte (den syns på skärmen, men den syns i källkoden) |
Citat:
PHP ska aldrig synas i källkoden, då finns det något grovt fel. Förmodligen så är inte PHP installerat korrekt. Så ominstallera PHP med Apache och gör sedan följande: Placera en .htaccess fil i root med följande i: Kod:
ErrorDocument 400 error.php?error=400 Kod:
<?php |
klart att det finns i IIS.
högerklicka på den (virtuella) webbplatsen du vill ändra errorsida på och välj egenskaper (eller motsvarande). Under "Custom errors" (jag har engelsk version) väljer man 404 (i detta fallet), URL och den virtuella sökvägen till filen som skall köras (t ex "/includes/error404.php". |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson