![]() |
Det har säkert diskuterats här, men jag hittar inte var.
Hur gör ni när ni ska logga in på Adsense och måste registrera ett nytt konto!? Det blir liksom Moment 22... Tar jag min vanliga mailadress så fungerar inte det för där finns redan en användare. Väljer jag en annan adress blir det dumt för mig, för jag har ingen annan adress. Det är absolut inga problem i sig att hitta en annan adress... men varför måste jag göra det!? Det bästa för alla är väl att jag använder min vanliga adress?? Men jag förstår inte hur jag ska göra... och med Goggles grötiga svenska gör ju knappast saken lättare att välja...!! (Det borde vara olagligt att skriva så tramsigt och diffust som dom gör...) ***** Det står så här om man markerar första alternativet: "Du kan tyvärr inte använda ett Google-konto som du redan har för att logga in på ett annat AdSense-konto. Av säkerhetsskäl kan du inte heller använda en e-postadress som tidigare använts för att registrera sig för AdSense. Vi ber om ursäkt för detta. Skapa ett nytt Google-konto med en annan e-postadress. " OK, så vad har ni gjort?? |
skapat ett nytt google konto med en annan emailadress.
|
Citat:
I så fall är det ju bara att skaffa en Gmail adress och signa upp för ett nytt Adsense konto. Svårare än så är det inte och det finns inga genvägar. |
"Uppdatera AdSense-inloggningen till ett Google-konto"
Nej, jag tror inte jag har blivit bannad.... Jag fick klicka mig igenom en ny licensruta, ett låååångt fönster. Acceptera ett nytt avtal. Sen kommer denna grej att fixa ett nytt konto. Det var så tidigare med, för kanske 2 månader sedan, eller om det var innan jul till och med. Jag lät det bero. Efter det har jag fått betalning. Ärligt talat, jag har ju bara EN e-postadress! Givetvis kan jag skapa andra adresser, det är inte det. Men att lägga en så pass viktigt del av företagets verksamhet på en obskyr adress som jag bergis kommer att glömma känns bara korkat!! Jag har problem med att det är så mycket inloggningar och lösenord överallt. Jag arbetar med administrativa gränssnitt... så inloggning är min vardag, så att säga! Säkert som många andra här på forumet gör. |
Detta är bara ännu ett exempel på att Google saknar förståelse för sina kunder och agerar maktfullkomligt. Jag har själv retat upp mig på detta då jag absolut inte vill ha massa olika konton för olika verksamheter bara för att Google inte kan hantera det bättre.
Lika korkat agerade Skype när man under en lång period inte fick betala två konton med samma kreditkort. Väldigt begåvat. Ett företag som skulle agera så på den inhemska marknaden skulle snabbt få ändra sig, men bara för att det är de stora drakarna tvingas mana cceptera både det ena och det andra som man aldrig skulle godtagit annars... |
Xamda: OK, så hur gjorde du...?
Jag behöver inte logga in på mitt AdSense-konto. Kanske lika bra att vänta tills Google har fixat denna bugg... eller feature, hur man nu ser på det! Jag tänkte jag skulle stoppa utbetalningarna nu när dollarn är så låg. Men det kan vänta. |
Det är den 15:e som gäller så det är väl ingen brådska.
Men maila google och fråga varför du inte kan logga in? |
Nej, det är ingen brådska. Det var bara en sak jag tänkte på... Men visst, det kan vänta.
Nu har jag fyllt i deras formulär. Det skulle förvåna mig mycket om de svarar annat än att uppgifter finns på hemsidan. Google brukar svara goddag yxskaft, så varför frångå denna sed bara för jag skulle vilja (och uppskatta) detta...?? |
Citat:
Näääää!!! Fick ett datorgenererat svar DIREKT som uppmanade mig att skriva på engelska. Ah!! Thank you so much! :-) Jag orkar inte trixa med det nu. Kanske senare. Det är inte lätt att vara partner/kund med Google. Men det står å andra sidan inget om det heller på deras hemsida. Att det ska vara lätt att ha med dom att göra. Typ. Liksom... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson