![]() |
Hej!
Hur gör jag egentligen smidigast en vidarebefordring av trafik från en domän hos binero (ex: www.coolapp.se) till en annan (ex. coolapp.mindoman.com). "Vidarebefordra WWW" i kontrollpanelen blir inte så snyggt, för jag vill att det ska stå www.coolapp.se och www.coolapp.se/mapp när man skickas vidare, och inte coolapp.mindoman.com och coolapp.mindoman.com/mapp. Så jag försökte med DNS-poster, som jag inte riktigt fattar verkar det som... Jag har nu 2 CNAME poster (* och www) som båda pekar mot coolapp.mindoman.com men får bara "The requested URL / was not found on this server." när jag försöker anropa www.coolapp.se. Alla andra DNS-poster som fanns från början har jag raderat. Nån som kan hjälpa en vilsen själ? |
på den servern där du har denna subdomän (ex. coolapp.mindoman.com) så måste du ha lagt in www.dindomän.com.
Detta för att webservern ska ha en "virtual domain" för just www.dindomän.com. annars vet den inte till vilken katalog på servern som allt ligger.. Enkel lösning. Cname som du gjort räcker. Lägg in dindomän.com i kontrollpanelen för det kontot som du har coolapp.mindoman.com. Annars kanske du ska be det andra företaget lägga in www . co ol app .com som ditt huvuddomän för kontot.. vilket borde lösa alla problem. Och sedan byta dns server till deras dns servrar. |
Tack för svaret.
Jag borde ha varit lite klarare om min .com-domän. Alltså, www.mindomän.com är redan där, och är OK. Har varit igång länge. Subdomänen coolapp.mindomän.com har jag skapat, och lagt in så den pekar mot www.mindomän.com/coolapp. Detta funkar, alltså jag kan öppna coolapp.mindomän.com i browsern. Problem är när jag vill peka om www.coolapp.se -> coolapp.mindomän.com. Men du menar alltså att det borde funka med CNAME som jag gjorde? Kanske väntade jag inte länge nog? När det inte funkade efter ett par timmar bestämde jag mig att prova något annat (ändra nameservrarna till loopia, lagt till coolapp.se i loopia, och dynamisk vidarebefordring därifrån - funkar för övrigt inte heller än). Äsch, kanske får skaffa det där lilla webhotellpaketet hos binero så borde jag väl slippa sånt här strul... Men eftersom jag har ett större paket hos min tyska provider, med fri trafik och så, bär det emot... |
du får lägga till www . co ol app .se på det konto där du har tänkt ha siten.
så den servern fattar varför folk försöker besöka det domänet.. detta är lite.. basic.. Något man gör som nybörjare som webmaster.. men som alla går igenom :). |
Ja, på binero och loopia kan man enkelt lägga till domäner som man registrerat någon annanstans, och sen bara ändra nameservrarna... Men tyska (strato) verkar inte ha någon funktion att lägga till domäner utan att registrera den som ny eller begära överflyttning med formulär och skit... vet inte ens om de administrerar svenska domäner... iallafall, med ompekning till loopia, och dynamisk vidarebefordring funkar det som jag vill iallafall. Så nu är det bara att programmera färdigt den "coola applikationen"... :) Tack för hjälpen iallafall!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson