![]() |
Jag kommer troligtvis att ha en eller två extraknäckande gymnasieelever som jobbar med att skriva texter och en del administrativt småjobb, kanske 20 timmar per månad. Ungefär vad bör man betala i timlön till dessa egentligen? Någon som har erfarenheter av vad som är en lagom nivå?
|
Metroutdelare får 90kr/h.
Men mellan 70 till 90kr/mån är väl reelt. |
80kr/tim är rätt lagom.
men varför inte köra en dumpad fast lön istället? ;) |
Citat:
|
Citat:
Bero väl lite på jobbet, 50:- till 70: / h är väl normalt. Du skall även betala socialavgifter och skit ovanpå detta. |
Ser du till att hålla dig under 1000:- per år slipper du betala sociala avgifter. Eftersom de går i gymnasiet ska du annars betala den lägre ungdoms-sociala avgiften.
Kolla också upp med dem om du ska dra skatt, tjänar de mindre än 17.000-ish per år behöver du inte dra någon skatt från dem öht = mer pengar i fickan för dem direkt. |
Fast man kan vara för ung när man går på gymnasiet också... Den billigare avgiften gäller bara för 18-26.
|
Citat:
Tänkte jag inte på. |
Citat:
Känns som att det är en miss alternativt ett sätt att få folk under 18 att bara ägna sig åt skolarbete.. Själv tycker jag att det är vansinne. |
antagligen för att en 17 åring ska inte försöja sig själv men det ska man börja med som 18+.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson