WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Göra något skoj av domänen (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27586)

pokerstjärna 2008-03-01 01:26

Hej!
Har en domän:

Citat:

t a g t r a f i k punkt s e
Som jag skulle vilja göra något av.
Vad rekomenderar ni?

Behöver självklart inte vara något stort.

Samben 2008-03-01 02:08

tidtabeller för tåg trafik :P

Jine 2008-03-01 02:16

Minns att biotider eller vad den siten som visade SF's biotider råkade ut för.
Dock fick lägg ner, pga SF ansåg att tiderna va... nån form av skyddad information eller liknande? Samt att besökarna lockades iväg ifrån sf.se.

Löjligt, men så va det.
Kanske samma sak kan/kommer hända med tågtider? (:

Alternativt kanske nåt klotterplank eller nåt, för att skälla på hur mycket man hatar SJ när tågen aldrig dyker upp i tid? (:

pitbull 2008-03-01 02:17

Jag äger ostlänken.se, så vi kan alltid länka till varandra och bygga en egen virtuell järnvägslinje på nätet. Vi kommer nog igång snabbare än våra folkvalda beslutsfattare i.a.f. ;)

Seriöst... jag har en idé eller rättare sagt två till dig...

Idé 1: Lista restiderna på de största/vanligaste järnvägssträckorna, givetvis med hänsyn till tågtypen på den aktuella sträckan.

Idé 2: Släng upp ett forum, det finns en del s.k. "trainspottare" som säkert skulle uppskatta en tillflyktsort på nätet, där de kan diskutera och jämföra sina observationer med likasinnade.

Det låter väl enkelt och bra?

pokerstjärna 2008-03-01 02:18

Citat:

Originally posted by Jine@Mar 1 2008, 03:16
Minns att biotider eller vad den siten som visade SF's biotider råkade ut för.
Dock fick lägg ner, pga SF ansåg att tiderna va... nån form av skyddad information eller liknande? Samt att besökarna lockades iväg ifrån sf.se.

Löjligt, men så va det.
Kanske samma sak kan/kommer hända med tågtider? (:

Alternativt kanske nåt klotterplank eller nåt, för att skälla på hur mycket man hatar SJ när tågen aldrig dyker upp i tid? (:

Mm kan kanske vara något :P
registrerade mest domänen för att den var ledig och det var ett bra domännamn.
Tipsade Btw SJ om den och fick ett svar

Citat:

Vad ska vi med den till?
Jaja, då tar jag den då. <_<

Klotterplank är ett bra förslag dock så behöver man inte inrikta sig på SJ utan kan också rikta in sig på Pendeltågen runt om i sverige, spårvagnarna, och tunnelbana etc..

pokerstjärna 2008-03-01 02:21

Citat:

Originally posted by pitbull@Mar 1 2008, 03:17
Jag äger ostlänken.se, så vi kan alltid länka till varandra och bygga en egen virtuell järnvägslinje på nätet. Vi kommer nog igång snabbare än våra folkvalda beslutsfattare i.a.f. ;)

Seriöst... jag har en idé eller rättare sagt två till dig...

Idé 1: Lista restiderna på de största/vanligaste järnvägssträckorna, givetvis med hänsyn till tågtypen på den aktuella sträckan.

Idé 2: Släng upp ett forum, det finns en del s.k. "trainspottare" som säkert skulle uppskatta en tillflyktsort på nätet, där de kan diskutera och jämföra sina observationer med likasinnade.

Det låter väl enkelt och bra?

:)

Frågan är om man får ta resetiderna från exempelvis SJ och publicera på sin egen sajt?
Jag menar varför ska någon in t a g t i d e r när dom kan gå in på SJ hemsida? :(

pitbull 2008-03-01 02:22

Fast... heter det inte tågtrafik?

tag trafik, någon som tar trafik...

IMHO: Lysande exempel på när en IDN-domän gör sig bättre.

pokerstjärna 2008-03-01 02:27

Citat:

Originally posted by pitbull@Mar 1 2008, 03:22
Fast... heter det inte tågtrafik?

tag trafik, någon som tar trafik...

IMHO: Lysande exempel på när en IDN-domän gör sig bättre.

Och där var t å g t r a f i k köpt :lol:

pitbull 2008-03-01 02:32

Hehe... Nu satte du allt kaffet i halsen och bad till högre makter att den var ledig.

pokerstjärna 2008-03-01 02:38

Citat:

Originally posted by pitbull@Mar 1 2008, 03:32
Hehe... Nu satte du allt kaffet i halsen och bad till högre makter att den var ledig.
Hehe :lol:
Ja utan dig hade det inte gått ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson