![]() |
Letar efter en lista på Sveriges tätorter sorterad efter vilken kommun de ligger i. Behöver listan för att användarna på en av mina siter ska kunna välja vart de bor. Har letat i google och hos scb.se, men utan någe vidare resultat. Har ni något tips på vart jag ska vända mig eller är det bästa att rippa listan från t.ex. Lunarstorm?
|
Har du undersökt skatteverket.se? Det är ju dom som har hand om folkbokföringen, så kanske, jag vet inte.
|
Jag har en skriven som en Javascript-array. Svenska tätorter indelade i län. Hör av dig via PM om du är intresserad. :ph34r:
|
Känner en tjuv som kopierade just denna data från handelsbankens sida "välj kontor", nämner inga namn.
Thomas |
www.scb.se/templates/Standard____20057.asp
eller www.scb.se/templates/Standard____20054.asp borde göra susen ;) |
Bengt:
Hittade inte mycket bra material hos bolkfokföringen faktiskt. Jester: Tätorter indelade efter län blir för grovt. Bor man i en viss tätort ska man enkelt kunna gruppera folk som bor i samma kommun. Thomas: Dom måste ha ändrat webbsidan eller så är jag blind. Hur jag än söker efter kontor får jag inte fram något användbart. digiArt: Pang på rödbetan. Det är i och för sig inte vad jag letade efter (ville ju ha tätorter) men nu har jag bestämmt mig att endast gruppera efter kommuner. Jag har ännnu inte spräckt 1000-gränsen i antalet medlemmar så det är nog lagom att bara dela in kommunvis. Tack allesammans. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson